تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 129645



 یازدهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران به ریاست محمدحسین مقیمی استاندار تهران و با حضور  هادی نژاد  معاون مقابله، عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، محسن همدانی معاون امنیتی و انتظامی استانداری،گودرزی مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری تهران و مدیران دستگاه های عضو شورا برگزار شد.

در ابتدای جلسه، گزارشی از اقدامات دستگاه ها در خصوص مصوبات جلسه گذشته شورا در زمینه تأمین نیازهای مددجویان در مراکز شفق و اخوان ،همکاری بیمارستان ها برای پذیرش مددجویان دارای بیماری صعب العلاج و خاص و تحویل مددجویان پس از ترخیص به شوراهای هماهنگی استان های محل اقامت خود ،ارائه شد.

همچنین در این جلسه وضعیت همکاری شهرداری تهران با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در خصوص مراکز بهاران،مراکز ٣٠٠ نفره خاورشهر و شریف آباد، برای گزارش به وزارت کشور بررسی شد.

در ادامه جلسه گزارشی از وضعیت کشفیات مواد مخدر در غرب استان تهران از سوی رئیس پلیس غرب استان ارائه شد. 

استاندار تهران در این جلسه با اشاره به ضرورت همکاری دانشگاه های علوم پزشکی در پذیرش و درمان معتادان متجاهر دارای بیماری های صعب العلاج گفت: برخی از مددجویان که ساماندهی می شوند دارای بیماری های خاصی هستند که  پس از  شناسایی درمرحله غربالگری و پیش از انجام اقدامات ساماندهی نیازمند درمان هستند.

وی  افزود: لازم است یک نماینده از دانشگاه های علوم پزشکی در مراکز غربالگری معتادان متجاهر برای شناسایی بیماران وانتقال مددجویان به مراکز درمانی مستقر باشد.

پاسخی بگذارید