تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 134516
موشک بالستیک

کمیته فرعی «نیروهای راهبردی» مجلس سنای آمریکا بامداد شنبه نشست استماعی در خصوص سیاست‌ها و برنامه‌های دفاع موشکی آمریکا با حضور فرماندهان ارشد پنتاگون برگزار کرد. 

 «جان رود»، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی، «لوری رابینسون»، فرمانده قرارگاه شمالی ایالات متحده آمریکا، «ساموئل گریوز»، مدیر آژانس دفاع موشکی آمریکا و «جیمز دیکنسن»، فرمانده قرارگاه دفاع موشکی و امور فضایی ارتش آمریکا حاضران در این نشست بودند. 

مقام‌های ارشد پنتاگون در این نشست به افزایش قدرت موشکی و توانمندی‌های نظامی ایران اعتراف کردند. 

«لوری رابینسون» گفت: «ایران هنوز قادر به حمله به ایالات متحده با سلاح‌های استراتژیک نیست، با وجود این تهران، منابع قابل توجهی را صرف موکش‌های بالستیک، توانمندی‌های فضایی و توانمندی‌های انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای کرده و در صورت تصمیم سرانش، می‌تواند تقریباً به سرعت موشک‌های بالستیک قاره‌پیما بسازد. ایران، توان خود برای حمله علیه ما از طریق عملیات‌های مخفیانه و گروه‌های نیابتی را حفظ کرده است.»

«ساموئل گریوز» هم گفت: «تقریباً تمامی دشمنان ما نگران دفاع موشکی آمریکا هستند و روش‌های مختلفی برای پیچیده کردن دفاع موشکی طراحی کرده‌اند.»

وی گفت: «ایران برنامه‌های بلندپروازانه‌ای در زمینه موشک‌های بالستیک و توسعه توانمندی‌های فضایی خود دارد و کماکان کشندگی نیروهای موشکی‌اش را افزایش می‌دهد.»

او گفت: «پیشرفت‌های ایران در زمینه فضایی می‌تواند مسیر این کشور برای دستیابی به موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را کوتاه کند. موشک‌های بالستیک ایران توان حمله به اهدافی در سراسر خاورمیانه را دارند. ایران از این موشک‌های برای حمله تلافی‌جویانه علیه داعش در سوریه استفاده کرده است.»

منبع: فارس

پاسخی بگذارید