تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 137557

مهدی غلامی _ استان مرکزی استانی صنعتی میباشد که در حدود سه هزار واحد صنعتی درخود جای داده است و همچنین یکی از پردرآمدترین استانها برای خزانه دولت میباشد.
اما در حال حاضر صنایع این استان در بحران به سرمیبرند و همگان هر چندوقتی شاهد تجمع واعتراضات کارکنان یکی از همین واحدها میباشندو بعضی از صنایع کوچک دیگرهم بدون سروصدا از چرخه صنعت حذف میشوند و تنها سوله وزمین صنعتی آنها باقی میماند.

پدیده دیگر هم که امروزه صنایع بزرگتر را تهدید میکند، وجودافرادی با توانایی مالی خوب است که این افراد باارتباطاتی که دارند،میخواهند واحدهای صنعتی را ورشکسته جلوه دهندتا  مشمول ماده ۱۴۱شودوکارگران دست به تجمع واعتراضات درخیابانها بزنندچراکه منفعت آنها دراین است.

مسئله دیگر هم بعضی ازشهرداریهای استان میباشندکه توانایی پرداخت حقوق کارکنان خودرا ندارند چه برسد به انجام پروژه های راهگشای عمرانی و به همین خاطر اینها هم همانند کارکنان صنایع هرچندوقتی دست به تجمع و اعتراضات میزنند.
سایر ادارات وشرکتهای خدمترسان هم به دلیل پرداخت نکردن حقوق دوسه ماهه دست به اعتراضات درونی میزنند.

درحال حاضرهم که سیدعلی آقازاده استاندارمرکزی است ووی درهنگام ورود خود متعهدشد تا مشکلات را باسرعت رفع کند ودرهمان بدو ورودخواست که مسائل هپکو را حل نماید اما هنوز موفق به انجام این امرنشده است و اعتراضات سریالی همچنان ادامه دارد.

درنهایت نکته ای که حائزاهمیت میباشد اینست که اگراداره ای تحت عنوان اداره تجمعات واعتراضات استان مرکزی احداث شود دورازذهن نخواهد بود و به خوبی کارکنان میتوانند برای تجمع به آنجا رجوع کنند و حتی این اداره میتواند از امر اعتراضات خودساختگی پیشگیری نماید و تجمعات را تسهیل ببخشد.

پاسخی بگذارید