گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 137793




آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال را به این نام انتخاب کردند که مفهوم آن این است که همه مردم باید با خرید اجناس داخلی به حمایت از کالاهای ایرانی بپردازند.

وی با بیان اینکه کشور ما دارای امکانات زیادی است، افزود: این امکانات نیازمند مدیریت صحیح است تا با بهره‌برداری درست، مردم بتوانند ارزانی و فراوانی را در سفره و معیشت خود ببینند.

این استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه اصلاح وضعیت اقتصادی با تبلیغات و جلسات درست نمی‌شود، اضافه کرد: باید با رانت‌خواری و قاچاق کالا مبارزه و از تولید داخلی حمایت شود.

وی با بیان اینکه کشور همان‌طور که امنیت می‌خواهد اقتصاد هم لازم دارد، اظهار داشت: دشمن می‌خواهد نظام را ناکارآمد جلوه دهد و ما باید هوشیار و بیدار باشیم.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به انتخاب وزیر خارجه جدید آمریکا، ادامه داد: وی فردی ضد ایرانی است و نیت آمریکا نیز فشار بیشتر بر ایران است و در چنین وضعی ما هم باید وابستگی خود را به بیرون کشور کم کنیم.
 
وی با بیان اینکه مخاطب مقام معظم رهبری همه مردم هستند، افزود: همه باید از تولید داخلی حمایت کنند البته از طرفی به تولیدکنندگان تسهیلاتی ارائه شود و تولیدکنندگان نیز باید اجناس با کیفیت تولید کنند تا قابل رقابت با اجناس کشورهای دیگر باشد.

این مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: بنده به برخی کشورهای دیگر سفر کرده‌ام و مشاهده کردم که میوه‌های آن‌ها کیفیت بهتری دارد زیرا کمتر از کودهای شیمیایی استفاده می‌کنند و این کار در کشور مدیریت و نظارت لازم دارد.

آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: نظر مقام معظم رهبری این است که مردم از جهت اقتصادی و مالی آن‌قدر مقتدر و قوی باشند که کشور محتاج بیگانه نشود.

پاسخی بگذارید