تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 138418




 نناد ترونیک در پایان دیدار امروز تیم های بسکتبال جوانان ایران و کره جنوبی که با شکست نماینده کشورمان همراه بود، گفت: باید بگویم از طرف فدراسیون بسکتبال ایران تمام کارهای لازم برای آماده سازی تیم اعزامی به رقابت های نوجوانان آسیا انجام شد، شخصا به عنوان سرمربی تمام برنامه های تمرینی لازم را اجرا کردم، در واقع بهترین تمرین را در بهترین زمان های ممکن داشتیم.

وی که تیمش نتوانست سهمیه جهانی از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کند، تاکید کرد: نتیجه دیدار مقابل نیوزلند و کره جنوبی را واگذار کردیم به خاطر مسائل روحی و روانی که آن هم به تربیت ورزشکار بازمی گردد. اگر بخواهیم در مورد بازیکنان صحبت کنم باید بگویم همه آنها خوب هستند اما این را هم باید بپذیریم آدم خوب با بازیکن خوب فرق دارد.

سرمربی تیم بسکتبال نوجوانان ایران تصریح کرد: باید مانند آنچه در کشور صربستان انجام شده است، استعدادیابی لازم در میان بازیکنان صورت بگیرد و از میان آنها بازیکنان زیر ۱۲ سال انتخاب شوند تا زیر نظر فدراسیون برای تیم ملی آماده شوند. ضمن اینکه باید به مسائل روانشناسی آنها هم توجه شود، من مجدد تاکید می کنم شکست مقابل کره جنوبی و نیوزلند به خاطر مسائل تکنیکی و تاکتیکی نبود ما به خاطر مسائل روانشناسی نتیجه را واگذار کردیم.

ترونیک تصریح کرد: البته که وظیفه خود می دانم در این رابطه با بچه ها کار کنم، کما اینکه از بازیکنان طی اردوها و تمرین ها تست روانشناسی گرفته شد و بر اساس نتیجه تست ها از حضور روانشناس در کنار آنها استفاده کردیم اما ظاهرا کافی نبوده است باید به مسائل روانشناسی در آماده سازی تیم سهم بیشتری را بدهیم.

این مربی با تاکید بر اینکه بازیکنان باید بپذیرند که مسئولیت پذیر باشند، گفت: بازیکنان باید روحیه جنگندگی را داشته باشند. بودند برخی بازیکنان که این ویژگی را نداشتند و به همین دلیل از ما جدا شدند اما در کل جنگندگی و مسئولیت پذیر بودن جزو ویژگی هایی است که بسیار تعیین کننده است.

سرمربی تیم بسکتبال نوجوانان با تاکید بر اینکه فدراسیون بسکتبال همه امکانات لازم را برای تیمش فراهم کرده بود خاطرنشان کرد: بازی فردا برای کسب جایگاه هفتمی تعیین کننده است، فعلا به این موضوع فکر می کنیم که بازیکنان را با یک ریکاوری آماده انجام این دیدار کنیم.

پاسخی بگذارید