گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 139406






حجت‌الاسلام عباس اسکندری قبل از ظهر سه‌شنبه در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم از اجرای طرح سفینه النجاه در ۱۰ محله قم خبر داد و اظهار کرد: با توجه به این که کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و بزرگان نظام و حوزه‌های علمیه است، این طرح در ۱۰ محله که بیشتر از سایر محله‌ها در معرض آسیب هستند در حال اجراست.

وی افزود: در این طرح ۱۰ مسجد محوری شناسایی شده و بقیه مساجد این محله‌ها با هماهنگی ائمه جماعات این مساجد برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را اجرا می‌کنند.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، اگر این طرح در تمامی محله‌های قم اجرا شود به مرور شاهد کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

حجت‌الاسلام اسکندری تأکید کرد: این طرح نه تنها در تعارض با فعالیت هیچ نهادی نیست بلکه تلاش شده از ظرفیت نهادهای فرهنگی و اجتماعی استان برای اثربخشی بیشتر فعالیت‌ها استفاده شود.

وی افزود: ائمه جماعات این ۱۰ مسجد قبل از آغاز طرح سفینه النجاه در کارگاه‌های آموزشی شرکت کرده و نیز با اختیارات و وظایف نهادهای مرتبط با آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ارتباط چهره به چهره با مردم را یکی از روش‌های موثر پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) در فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی دانست و با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه اسلام و انقلاب اسلامی اظهار کرد: روحانیت شیعه در طول تاریخ نشان داده‌اند که در سخت‌ترین شرایط، می‌توانند در برابر تهدیدها و توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنند.

پاسخی بگذارید