تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 141532

مهدی غلامی_ متاسفانه در نوروز۹۷ استان مرکزی بیشترین قتل با سلاح را درکشوربه ثبت رساند و باز یک رکوردی دیگر در جهت منفی  به یادگار گذاشتیم.

بسیاری از افراد آگاه به خصوص سردارکیومرث عزیزی فرمانده انتظامی استان این رکورد را حاصل نبود نشاط و رشد افسردگی در جامعه میدانند چراکه درجوامع همراه بانشاط شاهدکاهش تخلف و جرم هستیم وبا رشدنشاط اجتماعی میتوان روند کاهش جرم را دنبال کرد.

نبودمانیتورینگ درتفرجگاه ها وبوستانهای شهر اراک وامکان نداشتن شرایط استقرار نیرو وپوشش فیزیکی درتمامی آنها توسط نیروی انتظامی دست به دست هم داده اند تا از امنیت در شهر اراک کاسته شود.

بی شک‌ وجود چنین رکوردی در این استان که در مرکزیت کشور‌قراردارد جای تعجب دارد و نشان میدهد که مردمان این دیار از رفاه و نشاط بسیارکمی حتی به نسبت استانهای کوچکتر را دارند و این امر سالهاست از سوی فعالین اجتماعی بازگو میشود اما کمترین توجهی به آنها نمیشود واز سوی دیگرهم در قلب استان یعنی شهر اراک هیچ مکان تفریحی شایسته ومناسبی برای افرادوجود ندارد‌.

دربحث کشفیات مواد مخدر و هم مشروبات الکلی ساخت داخل و خارج هم روبه افزایش میباشیم که در این راستا به خصوص دربحث پیشگیری از این امر‌وفرهنگ سازی نیز ،کارهای شایسته ای شکل نگرفته و بدون سازماندهی وپراکنده درحال انجام شدن میباشند که بیشترجنبه ویترینی و شعاری‌دارند.

در بحث سیاسی و همچنین قدرت دریافت منابع و امکانات بیشتر و تخصیص در این بخش هم استان مرکزی درحال حاضر درزمان استانداری سید علی آقازاده نیز ضعیف عمل کرده است چراکه حتی یک اردوگاه درمان معتادان درراستای مقابله با مصرف مواد مخدر با ظرفیت حداقل ۵۰۰نفر هم درآن وجود ندارد ،باتوجه به اینکه این امر از حداقل کارها و نیازهای اصلی و ضروری استان است.

در حوزه ورزش هم توفیقات زیادی را نداشته ایم و هرروز شاهد دوری مردم‌و تماشاگران با این پدیده اجتماعی ،امنینی وحتی سیاسی هستیم،آن هم به دلایل مختلف که‌ هیچگاه نخواسته ایم به درمان آن بپردازیم.

پاسخی بگذارید