گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 141802




 محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت، در جمع خبرنگاران در خصوص موضوع حمایت از پیام رسان های داخلی، اظهار داشت: حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی موضوع جدیدی نیست و ۴ سالی که بنده وزیر بودم، همواره جزء سیاست‌ها بود و از آن حمایت کردم.امروز در جلسه هیئت دولت در مورد این موضوع بحث و بنا شد استفاده از پیام رسان های داخلی را از داخل دولت آغاز کنیم و همه کسانی که در پیام رسان های خارجی حضور داشتند، از پیام رسان های داخلی استفاده کنند.

وی افزود: دستگاه های دولتی و ادارات هم در این خصوص باید اقدام کنند و از پیام رسان های داخلی استفاده کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی اقدام خوبی انجام داده که از بین این ۱۵ تا ۲۰ پیام‌رسان داخلی، ۵ پیام رسان را معرفی کرده است.

واعظی در خصوص مشکل برخی افراد برای تامین ارز مسافرت های خارجی و تخصیص یک بار در سال، اظهار داشت: ارز متعلق به همه ملت ایران است و باید از آن استفاده بهینه شود. وقتی شورای پزشکی تایید کند که کسی بیمار است و برای بیماری می‌خواهد از کشور خارج شود، دولت ارز این بیمار را تامین می‌کند. اگر مردم برای تفریح و یا دیدن فرزندانشان می‌خواهند از کشور خارج شوند هم یک بار در سال به آنها ارز پرداخت خواهد شد.

وی افزود: کسانی که عادت کرده‌اند تمام تعطیلاتشان را به خارج بروند، خب نروند. ما جاهای بسیار خوبی داریم، نمی‌خواهم بگویم نروند؛ می‌خواهم بگویم وقتی کسی می‌خواهد از ارز همه ملت ایران اینگونه استفاده کند، ما باید قوانینی بگذاریم که این ارز به همه تعلق پیدا کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه ما سعی کرده‌ایم تمامی کسانی که نیاز به ارز دارند را در تصمیم‌گیری‌هایمان مدنظر قرار دهیم، تاکید کرد: کارگروه ارز به صورت مرتب جلسه برگزار می‌کنند و اگر در آینده به موارد جدیدی برخورد کردیم که مردم ما نیاز به ارز دولتی داشتند، حتما آن‌ را در نظر خواهیم گرفت. بنای ما بر این است که همه نیازمندی‌های معقول و قانونی مردم برآورده شود تا نیاز نباشد برای خرید ارز به خیابان بروند.

واعظی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا تکلیف سرمایه‌گذاران، بیماران و همه اقشاری که نیازمند ارز دولتی هستند در تصمیم‌گیری‌هایمان معلوم باشد. در گذشته برای برخی از اقلام ارز مبادلاتی می‌دادیم و مابقی در خیابان ارز می‌خریدند. حالا با این تصمیم‌گیری‌ها خیلی از اجناس ارزان خواهد شد. کسی که تا پیش از این ارز گران می‌خریده، الان ارز ۴۲۰۰ تومان را می‌گیرد هم خیالش راحت است که مبادلاتش از طریق بانک انجام می‌شود و هم ارز یکسانی با سایر وارد کنندگان به دستش می‌رسد.

وی با تقدیر از نقش رسانه ها، صدا و سیما و مجلس در اجرایی شدن تصمیمات ارزی دولت، اظهار داشت: اگر مردم در جایی با ارائه ارز بالاتر از ۴۲۰۰ تومان روبرو شدند، حتما به سازمان تعزیرات اطلاع دهند، چرا که حتما با آن‌ها برخورد خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به ثبت سفارشات ارزی در وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در کنار فعالیت‌های این وزارتخانه، بانک‌ها مامور شدند تا ارزها را به متقاضیان پرداخت کنند. کمبود ارز نداریم و آنچه که الان اتفاق افتاده است،‌ ساماندهی ارز است. ممکن است برخی از شعبات هنوز خوب توجیه نشده باشند، اما سیاست‌ها به خوبی اتخاذ و دستورالعمل‌هایش اعلام شده است.

وی در واکنش به اظهارات حاجی دلیگانی نماینده مجلس شورای اسلامی مبنی بر ایستادگی رئیس جمهور برای جلوگیری از فیلتر تلگرام، گفت: آقای حاجی دلیگانی حرف‌های مختلفی می‌زنند که خیلی از آن‌ها پایه و اساسی ندارد؛ این حرف هم یکی از آن‌هاست.

واعظی در پاسخ به سوالی درباره عدم بازگشت کاوه مدنی به ایران و اینکه او فردی دوتابعیتی بوده، افزود: از این موضوع اطلاعی ندارم. اما در دولت هیچ دوتابعیتی نداریم و اگر هم متوجه شویم که چنین چیزی بوده سریعاً اقدام خواهیم کرد.

واعظی در پاسخ به این سؤالی که قرار بود سپاه پاسداران و بنیاد شهید موضوع واگذاری‌ها را پیگیری کنند و آیا گزارشی به رئیس جمهور ارائه شده یا خیر تصریح کرد: در مسئله واگذاری‌ها دولت این اعتقاد را دارد که تمام کارهایی که بخش خصوصی می‌تواند انجام دهد را به مردم واگذار کند و دولت از خودش شروع می‌کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در ارتباط با نیروهای مسلح، آقای روحانی با مقام معظّم رهبری صحبت کردند و ایشان هم تأیید کردند. امّا موضوع نیروهای مسلح کمی پیچیده تر است. امیدواریم این‌ خط و نهضتی که در خصوص واگذاری تصدی‌گری‌ها و بنگاه‌ها شروع شده ادامه داشته باشد.

وی در پایان گفت: درباره بنیاد شهید هم از آقای شهیدی خواهم پرسید که موضوع واگذاری‌ها به کجا رسید.

پاسخی بگذارید