تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 141815





مهدی سنایی سفیر کشورمان در روسیه با شیخ «راویل عین الدین» رئیس شورای مفتیان روسیه، دیدار و پیرامون توسعه همکاری های فرهنگی فی مابین، مسائل منطقه و جهان اسلام، تبادل نظر کردند.

سنائی در این دیدار  از تلاشهای، رئیس شورای مفتیان روسیه و رویکرد مثبت و مسئولیت آمیز وی در ایجاد گفت‌وگو، تقریب و وحدت میان مسلمانان و پیروان مذاهب اسلامی، تقدیر و تاکید کرد: امروز روابط ایران و روسیه در بهترین شرایط خود، قرار داشته وروز به روز در حال پیشرفت است و بطور طبیعی این وضعیت بر روابط میان مسلمانان دو کشور، نیز تاثیر گذار خواهد بود.

سفیر ایران در روسیه خاطرنشان کرد: امروز ملتها و جوانان منطقه بیش از هر زمان دیگر نیازمند به شناخت تفکر اسلامی اصیل، عقلائی و معتدل هستند و نخبگان فرهنگی – اسلامی دو کشور می توانند در این راستا، گام های مشترکی، بردارند.

شیخ راویل نیز در این ملاقات با اشاره به چالش های منطقه و جهان اسلام بویژه حملات موشکی اخیر به سوریه، تاکید کرد که ما و مسلمانان روسیه در قالب مواضع مقامات کشورمان هر گونه اقدام خارج از شورای امنیت و ضد حقوق بین الملل را بشدت محکوم می کنیم.

وی اضافه کرد: هژمونی غرب در منطقه در حال افول است و غربی ها بدنبال ایجاد تفرقه میان کشورهای اسلامی و همچنین روسیه و ایران می باشند.

رئیس شورای مفتیان روسیه با اعلام آمادگی اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه برای توسعه همکاری های فرهنگی – اسلامی با جمهوری اسلامی ایران از تلاشهای ایران بخاطر تنوع و وسعت همکاری با بخش های مختلف اداره دینی و شورای مفتیان، اظهار خشنودی کرد.

پاسخی بگذارید