گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 141895




به نقل از پایگاه خبری پلیس، آیت الله محمد یزدی در دیدار سردار کاظم مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم، ضمن قدردانی از عملکرد نیروی انتظامی در ایام نوروز، با بیان این که عید امسال در مقایسه با سال گذشته هم از نظر آسایش مسافرانی که به قم سفر کردند و هم کسانی که در این شهر اقامت داشتند، شاهد وضعیت بهتری بودیم، اظهار داشت: نظم و انتظام بخشی، کاهش حوادث جاده‌ای و جرائم در نوروز، گویای خدمات و زحمات نیروی انتظامی است.

وی در ادامه با تأکید بر این که حوزه و دانشگاه باید در زمینه پیشگیری از جرم به پلیس کمک کنند، به آسیب‌های فضای مجازی در جامعه اشاره و تصریح کرد: متأسفانه دشمن از فضای مجازی به عنوان یک ابزار جدید، بیشترین بهره را برده و به وسیله آن جوانان و خانواده‌ها را با نشر اکاذیب، نشر شبهات و فیلم‌های ضد اخلاقی مورد هدف قرار داده و به دنبال توسعه فساد در جامعه است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که برخی از کشورهای توسعه یافته به دنبال ایجاد توسعه شبکه ملی بوده تا نیازهایشان را مرتفع کنند، افزود: متأسفانه در کشور ما با آن همه توصیه‌هایی که شده در این رابطه اقدام موثری صورت نگرفته است.

وی با تعبیر فضای مجازی به دنیای شیشه‌ای که همه چیز در آن نمایان است، تصریح کرد: به‌رغم همه مشکلات و دشمنی، شما مسئولان در انجام وظایف رسمی، انسانی و اخلاقی خود توانسته‌اید تا حدود زیادی از بسیاری جرائم جلوگیری کرده و امیدوارم با ایجاد شبکه ملی مشکلات در این حوزه مرتفع شود.

نباید اسلام را با خواسته‌های مردم تطبیق داد

آیت الله یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که نباید اسلام را با خواسته‌های مردم تطبیق داد بلکه مردم را باید با خواسته‌های اسلام منطبق کرد و گرنه انقلاب و حکومت اسلامی بی‌معنا شده و زشتی‌ها اشاعه پیدا می‌کنند، افزود: برخی افراد نالایق در سخنرانی‌های خود یک بحثی را مطرح می‌کنند به نام ازدواج سفید و گفته‌اند این موضوع خواسته نسل جوان است که اگر با تسامح و تساهل از کنار آن بگذریم این مسئله روز به روز توسعه پیدا کرده که طبعاً ازدواج و سپس طلاق است.

وی با اشاره به اثر تبیلغات سوء شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی بر نهاد خانواده، تصریح کرد: متأسفانه برخی از مسئولان آموزشی با تسامح از کنار این مسائل گذشته و آن را نادیده می‌گیرند بنابراین نتیجه عدم اراده جدی در اجرای احکام اسلامی گسترش طلاق است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: اگر جوانی راه خطایی رفت بایستی آن را راهنمایی کرده و دستش را گرفت این‌ها همه فرزندان ما هستند و به عبارتی ایتام آل محمد(ص) یعنی نسبت به معارف اسلام کم اطلاع و بی اطلاع هستند.

کاهش جرائم مهم و خشن در قم

فرمانده انتظامی استان قم نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد یکساله این فرماندهی، اظهار داشت: سال گذشته گرچه شاخص‌ها در حد ایده آل نبود اما یک اغنای وجدانی داشتیم چون در حد توان و امکانات و همچنین اختیارات و قوانینی که وجود دارد فعالیت‌ها و تلاش‌های نسبتاً خوبی انجام شد.

سردار کاظم مجتبایی سپس به آمار انواع سرقت‌ها اشاره کرد و افزود: گرچه در مورد سرقت‌ها و برخی جرائم خرد افزایش داشتیم که آن نیز ناشی از مشکلات اقتصادی و همچنین معلول بودن چرخه جرم است اما در جرائم مهم و خشن شاهد کاهش بودیم.

وی با بیان این که بیشتر کسانی که دستگیر می‌شوند مجدداً به این چرخه بازمی‌گردند، به عملکرد و فعالیت‌های پلیس راهور استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۹ درصد کاهش کشته‌ها در تصادفات داشته‌ایم.

افزایش ۲۰۰ درصدی جرائم اقتصادی در فضای سایبر

فرمانده انتظامی استان قم با بیان این که جرائم اقتصادی در فضای سایبر بیش از ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است، افزود: فضای مجازی یک پیشران خیلی قوی برای جرائم مختلف بوده و روز به روز عرصه آن گسترده‌تر می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد پلیس استان در تعطیلات نوروزی، افزود: در این ایام قرارگاه امام علی(ع) را راه‌اندازی و فعالیت‌ها کنترل می‌شد که در نتیجه قم از نظر رضایت مندی مردم و احساس امنیت جزو استان‌های برتر بود و مصمم هستیم که در سال جدید با بهره‌گیری از مواعظ و راهنمایی بزرگانی همچون حضرتعالی این مسیر را کماکان طی کنیم.

سردار مجتبایی گفت: در سال جاری بیشتر بر اقدامات اجرایی و تقویت رده‌های اجرایی متمرکز شده تا به صورت راهبردی به مسائل فرهنگی و اجتماعی پرداخته شود.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به این که در حوزه مسائل علمی و معرفتی با جامعه المصطفی العالمیه، حوزه علمیه و سایر مراکز علمی و دانشگاهی تفاهم‌نامه منعقد شده است، گفت: یک ارتباط قوی با ائمه جماعات در استان برقرار کرده تا از توان معنوی آن‌ها در حوزه‌های مأموریتی استفاده کنیم.

پاسخی بگذارید