تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 142354


ستان مرکزی با سیاستهای اشتباه زیست محیطی شاید غیرقابل سکونت شود/ علی آقازاده استاندار مرکزی واحدهای صنعتی موجود راسامان ببخشد

مهدی غلامی_ استان مرکزی دارای نزدیک به سه هزار واحد صنعتی میباشد که مقدار دقیق میزان فعالیت آنها مشخص نیست اما موردی که مشهودمیباشد اینست که تعدادی از این واحدها به دلایل مختلف ازجمله وضعیت بداقتصادی وحمایت نشدن تعطیل میباشند و بیشتر واحدها هم باظرفیتهای ۵۰درصد و حتی ۱۰درصد مشغول به کارهستند وبه اصطلاح تنها چراغهای آنها روشن است و البته تعداد واحدهایی هم موجودمیباشندکه فعالیتهای قابل توجهی دارند.
اما باتوجه به اینکه هرواحدصنعتی آلودگی زیستی خودش را دارد واستان ما با این وضعیت موجودوتعداد صنایع، منطقی به نظر می آید که دیگر جایی برای احداث صنایع جدیدی نداشته باشد اما باز آنچه‌که هنوزمشاهده میکنیم دادن مجوزهای احداث این واحدها وحتی شهرکهای صنعتی دراین دیار میباشد.
حال جای این سوال از آقازاده استاندار مرکزی میباشد که آیا بهتر نیست به جای احداث واحدهای جدید صنعتی، همین وضعیت واحدهای موجود راسامان دهیم ودیگر اینکه بحث آلودگی شهر اراک حل نشده و حتی هنوز هم میزان درصدآلودگی هر صنایع و چگونکی برطرف شدن آنهاصورت نگرفته پس وی چگونه باز هم در افزایش این واحدها اصرار دارد.
شایان ذکر است در شهری مانند اراک تعداد افراد سرطانی به دلیل همین وضع هوا بسیار است و درکشور نیز از رتبه دارها دراین بخش میباشیم اما سالها میگذرد و هنوز سیاستهای غلط گریبان گیر این استان میباشد.
درحال حاضر هم سید علی آقازاده استاندارمرکزی تنها عملکردی که دربحث محیط زیست انجام داده ،عضویت درچالش بی زباله است که از نگاه افرادی این امر تنها نمادین میباشد.
درنهایت امیدواریم که سیاستهای شایسته ای در این راستا اتخاذگرددچرا که بحث آلودگی هوا هم در کنار مسائل دیگر ازجمله بخشهای بحرانی است که بایدبیش از این توجه شود.

پاسخی بگذارید