تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 143550
بودجه

یک کانال تلگرامی با انتشار یک اینفوگرافی با موضوع «میزان بودجه دریافتی نهادهای فرهنگی کشور در فروردین‌ماه 97» بر اساس جدولی که سازمان خزانه‌داری کشور منتشر کرده است، نام و بودجه بعضی نهادهای فرهنگی خاص را منتشر کرده و این اینفوگرافی در فضای مجازی با عناوینی مانند حیف و میل بیت‌المال در حال بازنشر است.

چند نکته عجیب در انتشار این اینفوگرافی وجود دارد که با توجه به آن‌ها می‌توان آن را یک «شعبده‌بازی مضحک رسانه‌ای» خواند. اول اینکه وقتی یک اینفوگرافی با عنوان میزان بودجه دریافتی «نهادهای فرهنگی» منتشر می‌شود طبیعتاً باید بودجه‌های کلان نهادهای اصلی دولتی یا وابسته به دولت، در آن قید شود.

 اما در این اینفوگرافی بودجه نهادهایی مانند وزارت ارشاد، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان سینمایی، دانشگاه‌های دولتی علوم انسانی، وزارت علوم، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پژوهشگاه‌های ریز و درشت دولتی، سازمان اوقاف، سازمان حج و زیارت، فرهنگستان‌ها و... آورده نشده است!

به‌طور مثال در حالی بودجه واریزی ماه فروردین نهادی با نام «پایگاه استناد علوم جهان اسلام» با مبلغ 152 میلیون تومان آورده شده که بودجه ماه فروردین سازمان اوقاف که یک رقم آن 6میلیارد و 800 میلیون تومان است، ذکر نشده است!
یا از کنار بودجه ماه فروردین وزارت ارشاد که بیش از 20 میلیارد تومان است، با بی‌توجهی رد شده است.

همچنین بودجه‌های نهادهای وابسته به وزارت ارشاد مانند سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با رقم بالای 6میلیارد تومان، بودجه سازمان سینمایی با حدود سه‌میلیارد تومان ... قید نشده است.

منبع:صبح نو

پاسخی بگذارید