گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 143620




 محمدباقر نوبخت ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۱ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد طرح نیمه تمام ۶۶ هزار طرح نیمه تمام استانی و ۵ هزار طرح نیمه تمام ملی است.

وی با بیان اینکه اتمام این طرح ها ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد عنوان کرد: تامین این میزان اعتبار به تنهایی از عهده دولت بر نمی آید در این راستا نیازمند همکاری بخش خصوصی است.

نوبخت با اشاره به اینکه برای اتمام این طرح های نیمه تمام ۱۲۶ هزار میلیارد تومان اختصاص داده است که استان باید تلاش کند سهم خود از این بودجه را پیگیری کند.

یک میلیون و 33 هزار فرصت شغلی در کشور امسال ایجاد می شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه برای حل مشکل بیکاری در سال ۹۷ دولت ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای ۱۲ برنامه در شش فصل درنظر گرفته است افزود: با این اعتبار یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد خواهد شد که دستگاه های اجرایی استان باید سهم خود را پیگیری کند.

نوبخت خاطرنشان کرد: بخشی از این ۱۲ برنامه در شش فصل احداث مسکن حمایتی است که در ۱۱ ماه گذشته امسال ۵۰ هزار مسکن حمایتی در بخش شهری و ۵۰ هزار واحد مسکن روستایی احداث و از این محل ۳۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می شود.

وی از نوسازی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی فرسوده در سطح شهرها خبر داد و افزود: نوسازی ناوگان فرسوده و ناوگان حمل و نقل عمومی به تعداد ۱۰۰ هزار بخش دیگری از این برنامه ها برای ایحاد فرصت شغلی است.

نوبخت بیان اینکه امسال دولت باید توسعه اقتصادی کشور را هشت درصد رشد دهد اظهارداشت: برای اینکه این هشت درصد رشد اقتصادی محقق شود باید حجم سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی افزایش یابد.

امسال باید 8 درصد رشد اقتصادی در کشور داشته باشیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: برای رشد اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری در بخش اقتصاد دولت در قالب دو تبصره 17 و 18 در بودجه امسال 73 هزار و 400 میلیارد تومان سرمایه گذاری می کند که ماحصل این سرمایه گذاری در پایان سال باید منجر به ایجاد یک میلیون و 33 هزار فرصت شغلی است.

نوبخت با اشاره به عقب ماندگی استان در بخش های مختلف به خصوص اقتصادی، بیسوادی و بهداشت افزود: برای جبران این عقب ماندگی و فاصله ها نسبت به میانگین کشوری باید تمامی مسئولان و نمایندگان در یک مسیر واحد قدم بردارند.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال با دعا و خواستن بدست نمی آد بلکه نیازمند اقدام عملی است خاطرنشان کرد: برای انجام کار عملی دولت با این دو تبصره راه را برای استانها هموار کرده و باید آذربایجان غربی نیز سهم خود را در بودجه امسال پیگیری کند.

دولت برای احیای دریاچه ارومیه مصمم است

وی در ادامه با تاکید بر تسریع در روند اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه گفت دریاچه ارومیه تنها متعلق به ارومیه نیست بلکه یک اصر زیست محیطی و طبیعی دنیاست که وضعیت بحرانی امروز آن عواقبی جبران ناپذیری برای کل کشور دارد.

نوبخت با بیان اینکه دولت در طول سالهای اخیر با تخصیص اعتبارات ویژه برای احیای دریاچه ارومیه مصمم است افزود: با وجود محدودیت های اعتباری که امسال داریم اما هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیز برای احیای این دریاچه طی سال آینده در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشورمان با انتقاد از عقب بودن روند اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: مردم، کشاورزان، نمایندگان و تمامی دستگاه های اجرایی باید برای احیای دریاچه ارومیه تعامل، همکاری و احساس مسئولیت داشته باشند.

نوبخت همچنین با بیان اینکه در این سفر و بازدید با ظرفیت ها و چالش های پیش روی استان آشنا و زمینه ها و روند جذب اعتبارات را نیز برای مسئولان تشریح کردم گفت: این مسئولان دستگاه های اجرایی استان هستند که سهم خود را از وزارت خانه های مطبوع پیگیری کنند وگرنه نمی توانیم در هر سفری که به استانها داریم پول پاشی کنیم.

پاسخی بگذارید