تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 144069





فریبرز عسگری با بیان مطلب فوق به رسانه ها گفت: رقابتهای جام فجر به لحاظ کمی به دلیل تقارن با رقابتهای انتخابی گرنداسلم در چین و جام ریاست فدراسیون جهانی در اروپا مورد استقبال قرار نگرفت، ولی کیفیت خوبی داشت و به آنچه ما خواستیم رسیدیم.

وی ادامه داد: تیم ملی تکواندو دو رویداد قهرمانی آسیا و بازیهای آسیایی را پیش رو دارد که هدف اصلی ما انتخاب بهترین تیم برای موفقیت در بازیهای آسیایی است و ملی پوشان برای این میدان پراهمیت برای ورزش کشور به اوج آمادگی خواهند رسید. به همین دلیل هم برای قهرمانی آسیا با آمادگی نزدیک به ۹۰ درصدی شرکت می کنیم. 

سرمربی تیم ملی با یانکه به اهداف خود از این دو رویداد رسیدیم اظهار داشت: ما اگر می خواستیم به یک تورنمنت بین المللی اعزام شویم، زمان زیادی را در رفت و برگشت از دست می دادیم، ولی برای این دو تورنمنت تا آخرین روز تمرین کردیم و هیچ زمانی را از دست ندادیم. ضمن اینکه این رقابتها یکی از کانالهای انتخابی ما بود که مبارزه مدعیان رسیدن به ترکیب اصلی تیم ملی را در تقابل های رودرو مشاهده و ارزیابی کردیم.

عسگری با اشاره به برگزاری مسابقات انتخابی در چهار وزن گفت: با ارزیابی که از مسابقات اخیر داشتیم، تصمیم گرفتیم فقط در اوزان ۵۴-، ۵۸-، ۶۳- و ۸۰- کیلوگرم مسابقات انتخابی را برگزار کنیم. از چهار وزن باقی مانده نیز با توجه به اینکه باید شش وزن به ویتنام ببریم، نفرات برتر دو وزن را انتخاب می کنیم.البته شاید در وزن چهارم نیز یک دیدار انتخابی داشته باشیم. 

وی در خصوص از دست دادن مرحله اول رقابتهای گرندپری هم گفت: فاصله زمانی این رقابتها با قهرمانی آسیا خیلی اندک بود، این رقابتها ۴۰ امتیاز دارد و قهرمانی آسیا نیز ۴۰ امتیاز، به همین دلیل تصمیم گرفتیم با تمرکز روی یک تورنمنت، حداکثر امتیاز را کسب کنیم به همین دلیل حضور در گرندپری رم توجیه فنی نداشت. ضمن اینکه می توانیم در مراحل بعدی با توان بیشتری شرکت کنیم. 

سرمربی تیم ملی در خصوص تغییر محل اردوی تیم ملی گفت: شرایط خانه تکواندو برای برگزاری اردوها مهیا شده و بعد از برگزاری مسابقات انتخابی اردوها در این محل تشکیل خواهد شد. البته بیشتر راغب بودیم که به دلیل امکاناتی چون پیشت دومیدانی، جاده تندرستی، استخر و .. اردوها در محل آکادمی تشکیل شود و امیدواریم کمیته ملی المپیک حمایت کرده و شرایط را فراهم کند.

پاسخی بگذارید