گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 144705





حجت الاسلام احمد سالک امروز شنبه در نشست ائمه جمعه استان کردستان با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در سنندج گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس بر خود لازم می داند که به استان های مختلف به ویژه استان های مرزی سفر کند.

وی عنوان کرد: در طول سه روز سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در کردستان از اکثر شهرستان های این استان بازدید کردیم و امیدواریم گامی در رفع نگرانی های مردم این منطقه برداریم.

وی با اشاره به اینکه بستر فعالیت های مختلف با ظرفیت هایی که در کردستان وجود دارد، باید ایجاد شود، بیان کرد: کار فشرده ای در مباحث فرهنگی باید در این منطقه انجام شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهمترین سنگر گسترش اسلام ناب در اختیار علما است، اظهارداشت: نماز جماعت و مسجد همواره بهترین و مهمترین سنگر اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم مسلمان بوده و هست‌.

حجت الاسلام سالک عنوان کرد: بیش از ۷۰ هزار مسجد در کشور ما وجود دارد و هر هفته بیش از ۹۰۰ نماز جمعه در ایران اقامه می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه توده مردم  این سنگر اعتماد زیادی دارند و باید  در راستای ارتقای فهم دینی و علمی اقشار مختلف در این سنگر کار  کرد.

وی ادامه داد:  راه نفوذ اعمال و افکار انحرافی دشمنان را از طریق سنگرهای مذکور فقط می توان مسدود کرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دشمنان ما مخالف و ناراحت برگزاری کنگره امام شافعی در کردستان هستند و  نمیخواهند این وحدت پایدار باشد.

حجت الاسلام سالک با اشاره به اینکه بیش از پنج میلیون بیکار در کشور داریم،گفت:  رفع بیکاری دغدغه رهبری، مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس است و  در برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه امسال اعتباراتی در این راستا اختصاص داده شده است.

وی اظهارداشت:  اعضای این کمیسیون آمادگی حمایت بیشتر به ویژه در حوزه اعتبارات فرهنگی و رفع دغدغه های روحانیون در کردستان را دارد.

پاسخی بگذارید