تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 144730





عیسی امینی در نخستین نشست خبری دوره سی ام هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، گفت: هر طرح و لایحه ای که برای بهبود سازمان در نظر گرفته می شود، انتظار می رود که توسط همان نهاد سازماندهی و کارشناسی شود اما کانون وکلا تا امروز درباره کم وکیف طرح آموزش و پذیرش وکالت که در کمیسیون قضائی مجلس مطرح شده است، هیچ اطلاعی نداشت ضمن اینکه شنیدم مرکز مشاوران هم اطلاعی از این طرح نداشت.

وی افزود: همه آزمون ها و کنکورها ظرفیت محدود دارد و درباره آزمون وکالت هم به همین ترتیب است ضمن اینکه ظرفیت پذیرش آزمون وکالت، براساس نظر کمیسیونی متشکل از  ۲عضو از دادگستری و یک عضو از کانون وکلا تعیین می شود.

به دنبال تعامل با قوه قضاییه هستیم

وی افزود:  ما قصد داریم با قوه قضاییه تعامل کنیم و این تعامل به معنای وابستگی نیست. در این دوره از هیات مدیره حضور بیشتر جوانان که به معنای تغییر نگرش و تغییر مطالبات است را بیشتر شاهد هستیم.

تلاش وکلا برای اخذ طلاق در یک هفته،تخلف است

وی در پاسخ به این سوال که دیده شده است برخی وکلا و مشاوران اقدام به تبلیغات اخذ طلاق در یک تا دو هفته‌ می  کنند، آیا این رویه قانونی است، گفت: به هیچ وجه تایید نمی شود و این اقدام تخلف انتظامی است. البته فکر می کنم این افراد وکیل نیستند و برخی موسساتی هستند که اقدام به چنین تبلیغاتی می کنند.

پاسخی بگذارید