تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 144756





به نقل از شبکه خبر،  سیدرضا نوروززاده در حاشیه برگزاری دومین همایش صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی پتروشیمی ایران در پاریس با عنوان «توسعه و سرمایه‌گذاری»   اظهار کرد: در زمینه ساخت داخل در ابعاد دانش فنی، فناوری، ساخت تجهیزات و... ظرفیت‌های بسیار خوبی در این صنعت به‌ویژه در اراک، اصفهان، شیراز و ماهشهر ایجاد شده است و هم‌اکنون بسیاری از تجهیزات و کاتالیست‌های مورد نیاز این صنعت از داخل کشور تامین می‌شود.

وی درباره ارزش صادرات و برنامه تولید این صنعت درآینده گفت: هم‌اکنون ارزش صادرات صنعت پتروشیمی ایران سالانه حدود ۱۴ میلیارد دلار است که این میزان در برنامه ششم توسعه با برنامه تولید ۱۰۰میلیون تن انواع محصولات، به حدود سالانه ۵۰ میلیارد دلار می‌رسد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های کافی در صنعت پتروشیمی اظهار کرد: این صنعت ارزش‌آفرین به لحاظ زیرساخت‌ها، نیروی‌ انسانی متخصص، دانش‌فنی و فناوری ساخت تجهیزات در سطح بسیار خوب و قابل رقابت با شرکت‌های صاحب‌نام خارجی است، بنابراین فرصت بسیار خوبی برای شرکت‌های فرانسوی و دیگر شرکت‌های خارجی است تا در بخش مهندسی با شرکت‌های ایرانی و طرح‌های پتروشیمی همکاری و مشارکت داشته باشند.

نوروز زاده، تجربه همکاری و مشارکت شرکت‌های خارجی با صنعت پتروشیمی ایران به‌ویژه در دوره پسابرجام را همکاری برد-برد برشمرد و گفت: هم‌اکنون اجرای طرح‌های کنونی و آینده صنعت پتروشیمی ایران به سرمایه‌گذاری حدود ۱۰۰میلیارد دلار  نیاز دارد، بنابراین ما متعهد و آماده هرگونه همکاری و مشارکت با سرمایه‌گذاران هستیم.

دومین همایش صنایع‌ میان‌دستی و پایین‌دستی پتروشیمی ایران با عنوان توسعه و سرمایه‌گذاری ۶ و ۷ اردیبهشت ماه در پاریس برگزار شد. هدف از این همایش بررسی روش‌ها و ابزارهای ممکن به‌منظور توسعه بخش‌های میان‌دستی و پایین‌دستی از طریق همکاری‌های مشترک، انتقال فناوری، جذب سرمایه‌ خارجی، حضور در بازارهای جهانی و طرح و بررسی چالش‌های مهم موجود، با هدف توسعه فراگیر این بخش‌ها در سطوح ملی و جهانی است. مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دومین همایش صنایع میان و پایین‌دستی پتروشیمی ایران در پاریس، توانمندی‌های قابل رقابت شرکت‌های ایرانی در زمینه دانش فنی و ساخت تجهیزات را معرفی کرد.

افزون بر این، رویداد حاضر فرصتی پویا را برای همکاری‌ها و شبکه‌سازی تجاری و همچنین برگزاری جلسات ملاقات با مقام‌های بلندپایه، مدیران و کارشناسان شرکت‌های مهم بین‌المللی فراهم کرده است. همچنین بررسی توسعه بخش‌های میان‌دستی و پایین‌دستی پتروشیمی، توسعه و انتقال فناوری‌های پیشرفته، شناسایی روندهای تکاملی در زنجیره ارزش افزوده، جذب موسسه‌های مالی بین‌المللی، جذب شرکت‌های بین‌المللی دارنده فناوری‌های پیشرفته، ایجاد همکاری موسسه‌های مالی داخلی و بین‌المللی، معرفی چشم‌انداز بازارهای جهانی، معرفی ظرفیت‌ها و بازارهای صنایع پایین‌دستی پتروشیمی ایران و معرفی برنامه‌های حوزه بالادست و نقش آن بر توسعه بخش میان‌دستی و پایین‌دستی پتروشیمی از مهم‌ترین محورهای مورد بحث و گفت‌وگو در این همایش بوده است.

پاسخی بگذارید