تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 144769




 جشن قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس در هفدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال شب گذشته پس از برد سه بر صفر سرخپوشان مقابل سپیدرود رشت برگزار شد. مراسمی که برعهده سازمان لیگ بود اما افراد و سازمان های متفرقه دیگری در برگزاری آن دخیل بودند.

جشن قهرمانی پرسپولیس در حالی برگزار شد که تمام محوطه چمن ورزشگاه و اطراف آن را تابلوهای بزرگ تبلیغاتی اسپانسری پوشانده بود که مشخص نشد سازمان لیگ چرا اینقدر اصرار به پررنگ کردن تابلوهای تبلیغاتی داشته و خارج از عرف این کار را انجام داد. آن هم با اسپانسری که مالکش یکی از بدهکاران بانکی است و مشخص نیست چگونه در سازمان لیگ فعالیت می کند. 

ورود بازیکنان به زمین بازی، کاملا مبتدیانه بود. هیچگونه خلاقیتی در این خصوص صورت نگرفته بود. بازیکنان پرسپولیس که چند دقیقه ای به دلیل ممانعت از ورود فرزندانشان به چمن آزادی برای برگزاری جشن قهرمانی ناراحت بودند و نمی خواستند در مراسم شرکت کنند با وساطت مسئولان سازمان لیگ در چمن حاضر شدند تا پس از بالابردن جام قهرمانی بتوانند فرزندان خود را هم بالای سر ببرند.


سرودهای غیر مرتبط در جشن قهرمانی هفدهمین دوره لیگ برتر، در حالی توسط مجری ناکاربلد معرفی می شد که بیشتر باعث شد تا هواداران را خسته کند.

آتش بازی مراسم دیشب یکی از نکات قابل قبول در جشن قهرمانی بود. اما جالب اینجاست همین آیتم نیز در فواصل زمانی طولانی برگزار شد که تا حدودی باعث آزار دادن گوش حاضران در ورزشگاه شد.

خبرنگاران و عکاسان رسانه های جمعی که قصد داشتند مخاطبان خود را در جریان جزئیات مراسم قرار دهند با برخورد نامطلوب ماموران انتظامی روبرو شدند. رفتارهای عجیبی از سوی یگان ویژه مستقر در ورزشگاه شاهد بودیم. نیروهای آنها کارت ویژه ای که برای پوشش جشن در نظر گرفته بودند را قبول نداشتند و الفاظ بسیار ناشایستی به کار می بردند. جملاتی که باعث درگیری فیزیکی نیز شد.

حیدربهاروند، رئیس سازمان لیگ فوتبال که شاهد و ناظر این درگیری ها بود که به رسانه ها گفت: این مسائل به من مربوط نیست و از طریق آقای بهمنی پیگیر ماجرا شوید!

کش و قوس فراوان خبرنگاران با یگان ویژه برای پوشش جشن قهرمانی پس از آنکه تمام بازیکنان به رختکن رفته بودند در حالی به اتمام رسید که هیچ خبری از مسئولان روابط عمومی سازمان لیگ نبود.

حجت الله بهمنی، مدیر روابط عمومی سازمان لیگ، پس از پایان این درگیری ها در حالی که در میانه چمن آزادی حضور داشت به رسانه ها گفت: واقعا متاسفیم! یگان ویژه سخت گیری های فراوانی داشت. ما خودمان هم نمی دانستیم چطور باید این مشکل را برطرف کنیم. در حالی که وقتی تمام مسائل مربوط به داخل زمین بر عهده سازمان لیگ است و حق هیچگونه دخالتی نیست.

جام قهرمانی پرسپولیس در حالی بالای سر گرفته شد که کیفیت فدای پول اسپانسر شده بود و هیچگونه زیبایی در جشن نبود. هوادارانی که به خاطر فاصله زیادی که با کنار زمین داشتند منتظر مانده بودند تا بازیکنان هر چه بیشتر به آنها نزدیک شوند اما شاگردان برانکو ایوانکوویچ هم دور افتخار نصفه و نیمه ای زدند و ترجیح دادند داخل چمن بمانند و عکس یادگاری با سکوی قهرمانی که نام اسپانسر جشن روی آن هم درج شده بود عکس بگیرند.


طولانی شدن مراسم جشن قهرمانی با آیتم های بی کیفیت نیز یکی دیگر از نکات منفی بود. به گونه ای که هواداران مجبور شدند تا ساعت ۲۳ در ورزشگاه ببمانند. یعنی دو ساعت بعد از اتمام مسابقه. آن هم بدون هیچگونه برنامه ویژه ای در اواخر جشن!

به هر حال آنچه باید اذعان داشت عدم هماهنگی بین مسئولان انتظامی و سازمان لیگ سبب شد تا جشن قهرمانی سرخپوشان پایتخت تبدیل به یکی از مراسم های کسالت آور دیگر فوتبال ایران شود.

پاسخی بگذارید