گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 144776





محمد رسولی در مصاحبه مطبوعاتی که ظهر شنبه در محل شورای اسلامی شهر کهک برگزار شد، اظهار داشت: یکی از کارهای خوب ما در این شورا انتخاب شهردار شایسته بوده است. مردم کهک از شهردار راضی هستند و حضور شهردار در همین شهر و ارتباط و تعامل با مردم در مساجد و مکان‌های عمومی تأثیرگذار است.

وی بیان داشت: بعد از گذشت ۲۰ سال که بخش کهک، شهر شد هنوز بسیاری قوانین شهری اعمال نمی‌شود و رفع بسیاری از مشکلات شهری همکاری دستگاه‌های قم را می‌طلبد.

رئیس شورای اسلامی شهر کهک ادامه داد: مردم شهر برای ساخت و ساز باید عوارض بدهند اما این کار انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه پیگیر مشکلات مردم کهک هستیم اما برخی کارها دست ما نیست، افزود: زمین‌های کهک قولنامه‌ای است و مردم برای سند کردن مشکلات زیادی دارند.

رسولی با بیان این که بخشی از توسعه شهر با همکاری مردم روان‌تر می‌شود، افزود: موانع زیادی بر سر اجرایی کردن برنامه‌هایمان وجود دارد و همکاری مردم می‌تواند کمک زیادی در توسعه شهر داشته باشد.

وی عنوان کرد: برخی کارها به میراث فرهنگی مربوط است. کهک سه آب انبار تاریخی دارد که محل زباله شده و میراث فرهنگی کاری برای آن نمی‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر کهک اظهار کرد: کامیون داری، خیاطی و دامداری رونق خوبی در کهک دارد و جمعیت پنج هزار نفری کهک به این دلیل در کهک مانده‌اند.

وی عنوان کرد: زندگی در کهک به گونه‌ای است که به میزان جمعیت بومی اتباع افغانستانی وجود دارد و طی سرشماری ۱۲۰ خانوار هشت تا ۱۰ نفره افغانستانی در کهک به دلیل اشتغال به دامداری سکونت یافته‌اند.

رسولی افزود: متأسفانه چاه‌های غیرمجازی که ویلانشینان کهک زده‌اند کشاورزی در این مطقه را نابود کرده است.

مسیر دسترسی به کهک آسان‌تر می‌شود

شهردار کهک نیز در این جلسه با اشاره به آب و هوای ویژه و دسترسی آسان به کهک اظهار داشت: کهک ظرفیت توریستی و گردشگری بسیار زیادی دارد و ما تمامی برنامه‌هایمان را حول این بخش قرار داده‌ایم.

حسین رضایی نسب بیان داشت: با توجه به اتصال بلوار مرجعیت و جمهوری به پردیسان و توسعه و تعریض جاده پردیسان به ورجان مسیر دسترسی به کهک در آینده آسان‌تر و تسهیل می‌شود.

وی افزود: ما در تلاش هستیم با ایجاد زیرساخت‌های توریستی در روستاهای اطراف کهک که شخصی نشین هستند برای اسکان موقت مسافران فضایی را آماده کنیم.

شهردار کهک با بیان این که چالش‌های بزرگی با سازمان اوقاف داشتیم، عنوان کرد: برای زمین‌های موقوفه عربشاهی در کهک، اوقاف ۱۳ نیم میلیارد تومان برای شهرداری رأی صادر کرده بود که با رایزنی‌های مختلف با سایر زمین‌های موقوفه تهاتر کردیم.

بهره‌برداری از فاز یک بوستان جنگلی کاج در کهک

وی اظهار کرد: بوستان جنگلی کاج که بوستان فراشهری تعریف شده در ضلع شمالی امامزاده زینب خاتون(س) قرار دارد و دو ماه آینده فاز یک آن به بهره‌برداری می‌رسد.

رضایی نسب تصریح کرد: احیای ۲۱ هکتار بافت تاریخی و فرسوده و تبدیل به بافت شهری، انتقال کمربندی کهک، ایجاد تغییر و تحول در ناوگان موتوری، تبدیل خودروهای فرسوده، افزایش سرانه فضای سبز رأی استقبال هرچه بیشتر توریست، تبدیل بوستان لاله به بوستان و شهربازی از جمله برنامه‌های در دست اجرای شهرداری کهک است.

وی افزود: ۹۰ درصد آبیاری فضای سبز از آب خام است که این میزان در آینده به ۱۰۰ درصد می‌رسد. همچنین از آبیاری قطره‌ای و آبیاری تحت فشار استفاده می‌کنیم.

شهردار کهک اظهار کرد: احداث دو مجموعه تجاری، دو سایت گردشگری، افزایش زیبایی شهر، از برنامه‌های دیگر ما در کهک است.

وی ابراز کرد: وجود مجموعه بزرگ گلاب گیری، ریسندگی و تولید پوشاک کاپشن در اشتغال زایی کهک تأثیر زیادی دارد.

رضایی نسب ادامه داد: ما سعی می‌کنیم تهدید زمین‌های موقوفه را به چنین فرصت‌هایی تبدیل کنیم.

مشکل روشنایی ورودی شهر کهک

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر کهک نیز در این نشست خبری بیان کرد: هدف ما در شورای پنجم این است که مردم خودشان برای انجام فعالیت‌ها وارد کار شوند.

علی عربشاهی اظهار کرد: قانون‌گذار برای کهک خدمات بهداشتی سطح یک در نظر گرفته که در کهک نیست و رایزنی‌های ما به جایی نرسیده است.

وی افزود: هنوز ما در روشنایی ورودی شهر مشکل داریم. راه و شهرسازی، اداره برق و شهرداری هیچکدام وظیفه خود نمی‌دانند.

پاسخی بگذارید