گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 144780





آیت الله العظمی حسین نوری همدانی پیش از ظهر شنبه در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قم که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از درس‌ها و کتاب‌ها که برای مسئولان لازم است به آن توجه داشته باشند نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر است.

وی با بیان اینکه این توصیه‌های امیرالمؤمنین(ع) منشوری جامع برای مدیریت جامعه است، افزود: حضرت علی(ع) در ابتدای نامه خود به ۴ موضوع مهم اشاره و آن‌ها ر ا سرلوحه کارها می‌دانند.

این استاد سطوح عالی حوزه تصریح کرد: اولین مورد این است که باید از لحاظ بودجه مالی با توجه به اولویت‌ها یک بودجه‌ای در نظر گرفته شود و قم نیز به دلیل داشت بافت فرسوده بسیار، بودجه زیادی برای کارهای عمرانی لازم دارد.

وی عنوان کرد: در سخنان امیرالمؤمنین(ع) آمده است که آن‌هایی که حق هستند همیشه دشمن دارند و لذا نباید از دشمن غافل بود و باید مقدماتی را فراهم کرد که در برابر دشمن دچار شکست نشد.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه در جامعه تربیت و پرورش انسان‌های صالح بسیار مهم است، گفت: در جهت آبادانی مملکت تلاش کنید و به امکانات و رفاه مردم توجه داشته باشید تا از این طریق جلوی فساد نیز گرفته شود.

وی افزود: دوست داشتن مردم خود یک سرمایه و ارزشی است که باید شما مسئولان به این سرمایه معنوی توجه کنید و با دوستی و مهربانی به خصوص در ادارات با مردم رفتار کنید.

این مرجع تقلید، مطرح کرد: نور چشم مسئولان به این است که عدالت در برنامه‌هایشن داشته باشند و به حقوق دیگران احترام بگذارند و آن را رعایت کنند.

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین وظیفه مسئولان مراعات کردن حقوق دیگران است، گفت: ستون دین مردم‌ هستند و امام راحل نیز بارها به این موضوع اشاره کرده چرا که همین مردم بودند که انقلاب نمودند و از آب و خاک دفاع کردند و شهید دادند لذا انتظاراتی از مسئولان دارند.

شورای شهر به دور از سیاست زدگی در جهت خدمت به مردم می‌کوشد

رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این شورا گفت: انضباط مالی خوبی در شهرداری وجود دارد.

عبدالله جلالی افزود: با همه محدودیت‌ها و مشکلاتی که وجود دارد، توسعه قم را شاهد هستیم و به مبلمان و نظافت شهری توجه ویژه‌ای داریم.

وی تصریح کرد: امروز اگر قرار است توفیقاتی در اداره کشور داشته باشیم با کمک همین شوراها ممکن است چرا که انجمن‌ها و شوراها در تمام دنیا کار را در اختیار گرفته و به کمک نظام‌ها آمده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: شورای پنجم شهر قم بدون هرگونه فضاسازی و سیاست زدگی در خدمت به مردم تلاش می‌کند.

پاسخی بگذارید