گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 150038

نمایش قرآن و عترت با حضور مسئولان کشوری و شهری برگزار خواهد شد
به گزارش روزنامه شاخه سبز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در نشست خبری نمایشگاه قرآن و عترت که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد با خواندن یک غزل و عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت خدیجه کبری این مراسم را شروع کرد.
سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به ششمین نمایشگاه قرآن وعترت اظهار کرد: این نمایشگاه از ساعت 22 روز 6 خرداد با حضور مسئولان کشوری و استانی کار خود را آغاز خواهد کرد که نمایشگاه ناشران به عنوان مجری اجرایی این نمایشگاه انتخاب شده است.
وی با اشاره به فلسفه ی برگزاری نمایشگاه گفت: آشنایی با آخرین دستاوردهای قرآنی در مجموعه استان در زمینه های مختلف و کتب، محصولات فرهنگی با موضوع های قرآنی، نرم افزارها و.. در این نمایشگاه پیگیری می شود تا علاقمندان بتوانند از این محصولات مختلف بهره گیرند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به بحث تاکیدی در بخش کودک تصریح کرد: توجه جدی به بخش کودک و نوجوان با رویکرد قرآنی از دیگر ویژگی های نمایشگاه قرآن و عترت امسال است.
وی  با بیان اینکه برنامه های مختلف نیز کنار نمایشگاه اجرا خواهد شد گفت: ایجاد یک فضای معنوی یکی از اولویت های برگزاری در مقوله قرآن و عترت است که تحت این برنامه ها در کنار نمایشگاه خواهیم داشت.
حسینی عنوان کرد: بیش از 100 موسسه فعال قرآنی داریم که فعالت هایشان در سطح کشوری است.
وی با توجه به فعالیت های این موسسات بیان کرد: یکی از نکاتی که در نمایشگاه قابل توجه است حضور این موسسات در این نمایشگاه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: امسال حداقل 10 موسسه قرآنی در زمینه نجوم، ترجمه قرآنی و قصه های قرآنی در نمایشگاه فعال هستند که محصولات خود را ارائه خواهند داد.
وی با اشاره به بحث عملکرد در حوزه حفظ و قرائت تصریح کرد: در سا ل گذشته عملکرد خوبی را در بحث جهش آزمون قرآن و عترت داشتیم به صورتی که در کشور از نظر شرکت در آزمون مقام اول را کسب کرده ایم و وزیر فرهنگ و ارشاد از اداره کل فرهنگ وارشاد و اداره کل اوقاف و امور خیریه تقدیر کردند.
حسینی با بیان اینکه تعویض قرآن های فرسوده با قرآن های جدید در دستور کار است گفت: اعتبار این برنامه  امسال در نمایشگاه قابل پیگیری خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد از ایجاد یک استودیوی قرآنی در استان قم در آینده ای نزدیک خبرداد و تصریح کرد: بالغ بر 500 میلیون تومان اعتبار برای این امر در نظر گرفته شده که به خروجی های محصولات و تولیدات صوتی و تصویری کمک خواهد کرد.
وی خاطر نشان کرد: دومین استودیوی قرآنی از 5 استودیوی قرآنی، نیز در حال انجام است که تا پایان سال افتتاح خواهد شد.
حسینی در پایان به نظرسنجی و آسیب شناسی در این نمایشگاه و انتخاب غرفه ی برتر توسط بازدیدکنندگان اشاره کرد.

در این نشست حمید خرمی رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم گفت: مجتمع ناشران از ساعت 21:30 تا 2 پذیرای بازدیدکنندگان است. 
وی با اشاره به ناشران مستقر در این نمایشگاه اظهار کرد:  ناشران در طول سال در مجتمع مستقر هستند که از بین آنها ناشران حوزه قرآن و عترت انتخاب شدند که در مجموع شامل 96 غرفه اعم از 68 ناشر مذهبی، 16 ناشر حوزوی و 12 ناشر قرآنی هستند.
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم با بیان اینکه هر طبقه به یک مجموعه اختصاص پیدا کرده است افزود:‌ طبقه منفی یک به نرم‌افزارهای قرآنی اختصاص دارد که هفت مجموعه در این بخش شرکت می‌کنند، طبقه همکف مخصوص ناشران قرآنی است، طبقه اول مؤسسات قرآن و عترت در قالب 17 غرفه و همچنین در این طبقه بخش کودک و نوجوان جداسازی شده که هفت غرفه به آنها اختصاص داده شده که غرفه های اختصاص داده شده به ناشران این بخش از ناشران برگزیده امسال در نمایشگاه تهران هستند.
وی خاطرنشان کرد: طبقه دوم مربوط به امور خیریه و شامل 10 غرفه شرکت کننده است که منافع فروش آنها صرف هزینه تحصیل فرزندان بی‌بضاعت می‌شود و 15 غرفه صنایع دستی و هنری و چهار غرفه در زمینه حجاب و عفاف فعالیت دارند.
خرمی ادامه داد: طبقه سوم به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری اختصاص دارد که  غرفه های ویژه جهت بازی فکری، علوم و فنون، خانه بازی و نجوم بصورت تخصصی در این بخش تعبیه شده است تا بتواند خروجی های خوبی و ظرفیت هایی را ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه درصد تخفیف این نمایشگاه 20 تا 40 درصد در نظر گرفته شده است، گفت: در این نمایشگاه بصورت شبانه برنامه های ویژه و زنده جنب مجتمع ناشران برگزار می‌شود که همراه با اهدای جوایز نیز می باشد. 
ششمین نمایشگاه قرآن و عترت تا 12خرداد ماه مصادف با 17 رمضان نیز برپا می باشد.
منم آن زائر دل خسته، علاج دردم              کمی از لطف شفابخش تو را می خواهد..
 مادرم گفته برو بر سر این خوان کرم              می دهد تا کرمش هر چه گدا می خواهد...

پاسخی بگذارید