گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 151494
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از حتمی شدن دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سنگاپور خبر داد؛ این دیدار قرار است روز 22 خرداد (12 ژوئن) برگزار شود.
ترامپ از قطعی شدن دیدار با اون خبر داد

آنطور که ان‌. بی. سی. خبر داده، ترامپ پس از دیدار با «کیم یونگ چول» نائب رئیس کمیته مرکزی حزب حاکم کره شمالی در کاخ سفید، این خبر را اعلام کرده و گفته «12 ژوئن در سنگاپور دیدار خواهیم داشت.»

این اولین حضور یک مقام کره شمالی در کاخ سفید در 18 سال اخیر بوده است.

پیش از این، ترامپ تنها ساعتی پس از انفجار تأسیسات آزمایش اتمی کره شمالی، از لغو شدن این دیدار خبر داده بود؛ ترامپ گفته بود که لغو این دیدار، تأسف‌برانگیز و نتیجه سخنان ناخوشایند مقامات کره شمالی است؛ ترامپ در همان نشست، صراحتاً بر آماده بودن ارتش کشورش برای ورود به هر سناریوی محتملی، تأکید کرده بود.

دولت کره شمالی که پس از انفجار تأسیسات آزمایش هسته‌ای در برابر دیده خبرنگاران بین‌المللی، با موضع شوکه‌کننده ترامپ مواجه شده بود، فردای همان روز بیانیه‌ای داد و ضمن ابراز امیدواری برای برگزاری دیدار ترامپ و کیم، گفته بود که لغو این دیدار، چیزی نیست که دنیا خواهان آن باشد.

چند روز پس از این موضع‌گیری، رهبر کره شمالی مجدداٌ به منطقه مرزی رفت و با «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی دیدار کرد. پس از آن دیدار، مون جائه این به آمریکا رفت و در خصوص فاکتورهای دخیل در موفقیت‌آمیز بودن دیدار ترامپ و کیم با طرف آمریکایی مذاکره کرد.

آمریکا بارها گفته که پیش‌شرطش برای عادی‌سازی روابط با کره شمالی، خلع سلاح هسته‌ای کامل این کشور است.

پاسخی بگذارید