تاریخ : 1397/04/30 13:37
شناسه : 165309
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده، اظهار داشت: پیشنهاد من این است که قانون مادر را دست نزنیم، اما برای مقاطع یک ساله که ممکن است ضرورت داشته باشد، استثناهایی را در نظر بگیریم. شاید بهترین جا هم برای آن شورای عالی هماهنگی اقتصادی قواست که رهبری معظم انقلاب از آن پشتیبانی کردند.
لاریجانی: انگیزه‌مند کردن مردم برای پرداخت «مالیات بر ارزش افزوده» مهم است

وی افزود: در مورد بعضی موارد مانند بهداشت و درمان هرچه انگیزه کسانی را که مالیات بر ارزش افزوده می دهند، بیشتر کنیم که چه خدماتی به آنها ارائه می شود، انگیزه شان بیشتر می شود. البته در لیست فعلی اگر همه آن بخواهد انجام شود، چیزی برای وزارت امور اقتصادی و دارایی باقی نمی ماند که بتواند بقیه امور کشور را تمشیت کند. لذا باید حدی برای آن در نظر گرفت؛ مثلا بگوییم ما دو نهم یا سه نهم برای کلیت این بخش ها در نظر می گیریم و بعد در قانون بودجه تقسیم خواهیم کرد.

لاریجانی ادامه داد: انگیزه مند کردن مردم برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده اگر بدانند که برای چه اموری پرداخت می کنند، می تواند مفید باشد چرا که حس می کنند در امور کشور تاثیرگذار خواهد بود. در مورد وزارت کشور و شهرداری ها در شورای عالی استان ها پیشنهادهایی داده بودند و خیلی از آنها محتاج هستند و باید فکری برای آنها کرد تا سرپا بمانند و خدمات را ارائه دهند.

رئیس مجلس در پایان با بیان اینکه این از موضوعاتی است که می طلبد در مجلس مورد توجه قرار گیرد تا تکلیف آن مشخص شود، گفت: مجددا تاکید می کنم که قانون مادر خیلی تغییر نکند چراکه تغییرات کلی در قانون می توانند لطمه بزند.

پاسخی بگذارید