گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1397/05/2 17:22
شناسه : 166428
همایش کتا ب سال بانوان با هدف استفاده از ظرفیت های علمی وپژوهشی بانوان حوزوی ودانشگاهی اسفند ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در قم با معرفی برترین پژوهشگران در حوزه زن و خانواده برگزار می شود. 
به گزارش شاخه سبزمعاون پژوهشی جامعه الزهرا(س) درنشست خبری که روز سه شنبه در سلن جلسات جامعه الزهرا برگزار شد با اعلام این خبر گفت: همایش کتاب سال بانوان با موضوع زن و خانواده فراخوان شده و مهلت ارسال آثار تا مهرماه سال جاری است.
ریحانه حقانی افزود: آثار منتشر شده بانوان طی 2 سال اخیر از جمله تالیف، تصحیح و ترجمه در عرصه علوم انسانی و اسلامی، رساله های سطح چهار و دکتری بانوان و آثار منتشر شده بانوان و آقایان در حوزه زن و خانواده در این همایش شرکت داده می شود.
وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این همایش شناسایی پژوهشگران و ظرفیت شناسی در حوزه علوم انسانی و اسلامی، ارتقای کمی و کیفی در تولید آثار، شناسایی و بررسی چالش های پیش روی حوزه زنان و خانواده و جریان دهی به مبانی دینی و اسلامی است از این رو حوزویان و دانشگاهیان می توانند 
آثار خویش را در سامانه« http://ketabebanovan.ir/ »بارگزاری کنند.
معاون پژوهشی جامعه الزهرا(س) با بیان این که باید پژوهش ها به سمت کاربردی سازی حرکت کنند گفت: باید در پژوهش ها نوآوری و نیاز سنجی در حوزه های مختلف مورد اهتمام قرار گیرد تا پژوهش های بنیادی در حوزه زنان و خانواده راهکار را ترسیم کنند.
وی اظهار داشت : باید نیاز ها اجتماع و جامعه اسلامی با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه زن و خانواده و وظیفه نظام اسلامی در این حوزه مورد بررسی قرار گیرد تا چالش ها شناسایی شوند.
وی از ساماندهی بانوان طلبه پژوهشگر در جامعه الزهرا(س) خبر داد و گفت: پژوهشگران در سه بخش از جمله افرادی که آثار فاخر تولید کرده اند و افرادی که در حال فعالیت و افرادی که نیاز به تربیت پژوهشی دارند مورد شناسایی قرار گرفته اند.
حقانی گفت: بانک اطلاعاتی تهیه شده است و در حال بارگزاری اطلاعات پژوهشگران هستیم تا بتوانیم از ظرفیت این قشر در حوزه های مختلف بهره مند شویم.
وی تاکید کرد: در حوزه علوم انسانی و اسلامی بانوان تحصیل کرده بسیاری داریم که تالیفات خوبی در حوزه زنان و خانواده انجام داده اند از این رو نیازمند برنامه ریزی جدی برای بهره مندی از توان علمی و پژوهشی این بانوان طلبه هستیم.

پاسخی بگذارید