تاریخ : 1397/05/27 09:27
شناسه : 173525
حمیدرضا فولادگر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درخصوص افزایش قیمت خودرو و نوسانات قیمت در این بازار اظهارداشت: افزایش قیمت خودرو به علت مسائل ارزی در کشور رخ داده است، خودروهایی که قطعات آنها در ایران ساخته می‌شود و همچنین آنهایی که در داخل مونتاژ می‌شوند یک بخش ارزبری دارند.

  نوسانات ارزی یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو است/ وضعیت نقدینگی موجب افزایش تقاضا شده است/ گرانی ها را تایید نمی کنیم

وی با اشاره به افزایش قیمت خودروها به دنبال نوسانات ارزی، افزود: وضعیت نقدینگی نیز موجب افزایش تقاضا شده است و عمده آن به خاطر بحث ارز و البته ارزی است که از بازار ثانویه تهیه می‌شود، البته ما گرانی را تایید نمی‌کنیم ولی دلیل این افزایش قیمت را اینگونه می‌توان عنوان کرد.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این شرایط باید ساماندهی شود، گفت: باید مشخص شود سهم ارزبری هر خودرو به چه میزان است و چقدر از آن را اکنون باید داد و سپس، آن را در محاسبات و قیمت تمام شده آن بیاورند، این موارد برای بهبود وضعیت بازار خودرو باید بررسی شود.

 

وی با بیان اینکه وقتی بازار رقابتی است عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت است، ادامه داد: وقتی ارز دولتی به خودرو تعلق نمی‌گیرد و خودرو به قیمت ارز ثانویه تمام می‌شود طبیعی است که در قیمت آن تاثیر می‌گذارد. باید میزان ارزبری هر خودرو را مشخص کنند، هنوز هم دولت انحصار دارد و می‌تواند بر این امر نظارت کند.

پاسخی بگذارید