تاریخ : 1397/05/27 11:59
شناسه : 173591
کارلوس کی روش سرمربی تیم فوتبال ایران بعد از جام جهانی 2018 و درخشش نسبی تیم ملی ایران در این تورنمنت سوار بر امواج رسانه ای هر هفته در یک موقعیت جدید کاری قرار گرفته که البته هیچ کدام از آنها به ثمر ننشسته است. تیم های ازبکستان، عراق و کره جنوبی در آسیا و تیم هایی مثل الجزایر در قاره آفریقا، استرالیا در اقیانوسیه و حالا مکزیک در آمریکای جنوبی البته تیم های آسیایی با وجود مذاکرات در نهایت چهره های دیگری مثل پائولو بنتو و هکتور کوپر را برای تیم هایشان انتخاب کردند و تیم الجزایر نیز سرمربیگری تیم خود را به جمال بلماضی سپرد. در استرالیا هم گراهام آرنولد سرمربی تیم ملی فوتبال این کشور است و در مکزیک و کلمبیا نیز همچنان گوش به زنگ اخبار هستیم.


اما این خبرهای راست و دروغ در شرایطی منتشر می شود که تیم ملی فوتبال ایران با انتظارات فوق العاده ای که پس از جام جهانی 2018 ایجاد کرده است در قامت یک مدعی پای به این تورنمنت خواهد گذاشت اما اتکای صرف به آنچه در جام جهانی انجام داده ایم ممکن است شکست بزرگ و ناامیدکننده ای را برای فوتبال ملی ما رقم بزند.


نکته مهم بلاتکلیفی پست سرمربیگری تیم ملی و عدم توافق نهایی با کارلوس کی روش جدی ترین و تنها گزینه این پست است که مشخص نیست اگر قرار است با تیم ملی ایران به توافق برسد چرا اسمش در گوشه های دیگر جهان شنیده می شود و آیا این یک تاکتیک رسانه ای برای مجاب کردن فدراسیون به پذیرش شروط است یا واقعا مذاکراتی بین او و سایر کشورها در جریان است. در عین حال سوالی که همواره درباره کی روش مطرح بود چرا هیچ کدام از این پیشنهادها هرگز به نتیجه نمی رسند و همواره نام کی روش در لیست ها قرار دارد و او هدایت تیم جدیدی را برعهده نمی گیرد. 


البته نباید از یاد ببریم که کی روش مربی بزرگ و ارزشمندی است و هدایت هیچ کدام از تیم هایی که نام آنها برده شده از سوی او تعجب برانگیز نخواهد بود اما سوال اصلی درباره نگاه فدراسیون فوتبال به این ماجراست و اینکه آنها چگونه کار را پیش می برند. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران با سال ها سابقه در صنعت و تجارت با کشورهای خارجی شاید مذاکرات را با نمایش عدم تمایل پیش می برد و شاید هم این مساله از سوی کارلوس کی روش اتفاق می افتد که به هر حال با نمایش تیم ملی در جام جهانی به دنبال دستمزد بیشتر به نسبت روزهای آغازین در فوتبال ایران است. 


نزدیکان تاج و کی روش هر دو از ادامه کار این سرمربی پرتغالی با تیم ملی می گویند و عقیده دارند کی روش برای فتح جام ملت های آسیا انگیزه و جاه طلبی بزرگی دارد و قطعا هدایت تیم ملی ایران را خواهد پذیرفت اما نکته مهم شکل گیری افکار عمومی و ایجاد موج منفی علیه این سرمربی پرتغلی است که اخبار ضدو نقیض درباره او دیگر روی اعصاب فوتبالدوستان رژه می رود.


در شرایطی که هیچ کدام از طرفین حاضر به افشای مسائل فی مابین به صورت شفاف نیستند به نظر می رسد اداره کنندگان فوتبال ملی باید برای توافق با کارلوس کی روش خود را ملزم به یک حدنصاب زمانی کنند و بیش از این موضوع تمدید با مربی ای که 7 سال روی نیمکت ایران نشسته است را کش ندهند.


البته در مساله حضور کی روش در ایران مشکلاتی مثل تحریم ها و تاثیر آن بر زندگی اقتصادی سرمربی تیم ملی وجود دارد اما حتی با وجود این مسائل هم مساله توافق با کی روش هم از حد زمانی خود عبور کرده است. کاش فدراسیون فوتبال که بعد از جام جهانی خبر از عقد قرارداد با کارلوس کی روش را داده بود در این زمینه هرچه سریع تر خبر نهایی را منتشر کند. آیا کی روش سرمربی تیم ایران شده است؟ می شود؟ یا خواهد شد؟ یا ...؟


این گزارش را باید اینچنین تمام کرد که اگر مانع اصلی توافق نهایی از سمت کی روش باشد، کمی عزت نفس برای به نتیجه رساندن مذاکرات دو طرفه برای ما ضرورت دارد.

پاسخی بگذارید