گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1397/06/26 11:40
شناسه : 182428

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت:عاشورا برای همه آزادگان جهان دارای پیام است، مخاطب عاشورا بر اساس سخنان امام حسین(ع) فقط شیعیان نیستند، بلکه هر انسان آزاده خواهی مورد خطاب آن امام واقع شده است.

به گزارش خبرنگار شاخه سبز از پاکدشت، محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اهمیت امر به معروف اظهار کرد: شهدای کربلا برای امر به معروف و نهی از منکرقیام کردند، خون خود را پای این شجره طیبه ریختند تا عاشورای حسینی چون اسوه و الگویی در تمام طول تاریخ و برای تمام مسلمین جهان باقی بماند.

  عضو کمیسیون آموزش و پژوهش مجلس افزود: عاشورا برای همه آزادگان جهان دارای پیام است، مخاطب عاشورا بر اساس سخنان امام حسین(ع) در روز عاشورا فقط شیعیان نیستند، بلکه هر انسان آزاده خواهی مورد خطاب امام حسین(ع) واقع شده است و نسل ها می تواند از آن به عنوان درسی سازنده بهره مند شوند.  

قمی گفت: محرم، ماه ایثار و از جان گذشتگی است، ماه عشق و شور و فریاد، ماه ی آمیخته با خون و آمیخته با عشق است و مسلمانان با چشمانی اشکبار در سوگ سرور و سالار شهیدان، بار دیگر درس صبر، تعهد و آزادگی را در مکتب انسان ساز عاشورا مرور می کنند.

  نماینده پاکدشت افزود: نهضت حسینی و حادثه جانسوز عاشورا آنچنان بر قلب ها تأثیر گذارده است که هر سال با فرا رسیدن ماه محرم، خون پاک شهیدان عظیم الشان کربلا، در رگ های تاریخ جوششی تازه می یابد و عاشقان دلسوخته را شوریده تر و تشنگان حقیقت را شیفته تر می سازد. 

 قمی بیان کرد: به راستی که عاشورا، فریادهای شورگستر پیامبران را، دوباره در گوشهای سنگین فرود آورد؛ و برای همه اعصار و زمانها، بر فراز قلّه رسالت احیای امر به معروف و نهی از منکر جای گرفت.

  نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورا حسینی به مسلمانان و به ویژه شهروندان پاکدشتی گفت:  امام حسین(ع) یگانه آزاد مرد و بزرگترین آموزگار بشر بود که آزادی واقعی را تفسیر و فرهنگ اسلا ناب را احیا کرد.

پاسخی بگذارید