تاریخ : 1397/06/31 14:07
شناسه : 183729
سردار سرلشکر پاسدار رحیم صفوی این مطلب را امروز -شنبه- در حاشیه برگزاری بیست و سومین نشست شنبه های انقلاب با موضوع اقتدار دفاعی که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، در جمع خبرنگاران بیان کرد.
http://shakhesabz.ir/../i/news/244731537612566.jpg
سردار صفوی گفت: جمهوری اسلامی ایران هم اکنون به کشور عراق به صورت نقد انواع سلاح ها را می فروشد. امروز صنایع دفاعی کشور ما قادر به طراحی، ساخت، توسعه و صادرات معادل میلیون ها دلار تجهیزات نظامی به کشورهای دیگر است.
وی افزود: هم اکنون برای 20 میلیون بسیجی قادر هستیم سلاح و مهمات تخصصی به غیر از ارتش و سپاه تامین و تجهیز کنیم.
سردار صفوی اضافه کرد: همچنین در حال ساخت و تامین تخصصی شناورهای موشک انداز، هواپیماهای بدون سرنشین با برد صدها کیلومتر در شب و روز، پهبادهای حامل موشک و بمب هستیم که در تصور آمریکا هم نمی گنجد.
دستیار رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه صنایع دفاعی کشور از شبکه گسترده دانشگاه و دانشگاهیان بهره می برد، افزود: امروز نخبگان جوان و صنعتگر با همکاری دانشگاه های صنعتی وزارت صنایع دفاع را همراهی می کنند.
وی گفت: در بخش ارتباطات به ویژه در قسمت رادار توانستیم رادار بالای 500 کیلومتر در هوا و دریا را بهره برداری کنیم و این به معنای آن است که تا شعاع 500 کیلومتر از مرزهای جمهوری اسلامی برای هر گونه مشکلی از سوی دشمنان رصد خواهد شد.
سردار صفوی از افتخارات دیگر جمهوری اسلامی ایران را در حوزه دفاعی برد بیش از هزار کیلومتری موشکی برشمرد و گفت: با کمک به دولت های سوریه و عراق توانسته ایم در سرکوب داعش و تامین امنیت مرزهای جمهوری اسلامی ایران همکاری هایی داشته باشیم.
وی قدرت و سرعت شناورهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را بالای 50 مایل در ساعت اعلام کرد و افزود: توان قدرت دریایی ارتش از خلیج فارس تا دریای عمان، اقیانوس هند و سایر اقیانوس ها ادامه خواهد داشت.
صفوی گفت: هم اکنون ارتش و نیروهای مسلح ایران قدرت اول دفاعی امنیتی منطقه غرب آسیاست البته صلح و امنیت پایدار مبتنی بر عدالت از خواسته های جمهوری اسلامی ایران و در مشارکت با کشورهای منطقه است.

پاسخی بگذارید