تاریخ : 1397/07/1 13:05
شناسه : 184164
مرکز لرزه ‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: زمین لرزه ای به وسعت ۴.۷ ریشتر ساعت ۲:۴ صبح امروز یکشنبه یکم ماه مازندران را لرزاند.

زمین لرزه ۴.۷ ریشتری مازندران را لرزاند
عمق این زمین لرزه ۱۵ کیلومتر بود و مرکز آن شهرستان جویبار اعلام شد.

عرض جغرافیایی این زمین لرزه ۳۶.۶۳ درجه شمالی و طول آن ۵۲.۹۸ درجه شرقی اعلام شد.

این زمین لرزه در بیشتر شهرهای مازندران احساس شد.

اورژانس و هلال احمر اعلام کردند: باتوجه گزارش استان مازندران زلزله ۴.۷ ریشتری هیچگونه خسارت وجانی ومالی نداشته است.
شدت این زمین لرزه به حدی بود که تمامی شهرهای مازندران را لرزاند و موجب شد تا مردم شهرهای استان از ترس پس لرزه ها صبح را در خیابانها سپری کنند.



 

نخستین پس لرزه این زلزله نیز به مقیاس 2/5ریشتر در ساعت 3 و 59 دقیقه مابین شهرهای ساری و جویبار رخ داد. بنا بر اطلاعات واصله تاکنون خوشبختانه این زمین لرزه خسارتهای جانی و مالی خاصی نداشته است.

جلال باکویی، رئیس مرکز لرزه‌نگاری استان مازندران در مورد این زلزله طی گفت گویی بیان داشت:شعاع زلزله زیاد بوده و احتمالا این زلزله به بسیاری از شهرهای مازندران رسیده است.

وی همچنین با اشاره به شدت این زلزله خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه این زلزله با مقیاس ۴.۷ ریشتر زلزله اصلی محسوب می‌شده و تاکنون زلزله ۵ ریشتری هم در استان نداشتیم احتمال زلزله بزرگ‌تر از این کمرنگ است.

احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران نیز با اعلام حضور نیروهای امدادی در همان ساعات اولیه در مناطق زلزله زده اعلام داشت : سرکشی از مناطق زلزله زده کوهی خیل جویبار با حضور نیروهای امدادی آغاز شد.

وی افزود : اطلاعات تکمیلی وسعت زلزله در شهرهای دیگر استان مازندران در دست بررسی است و طبق آخرین آمار تاکنون خسارت و تلفات گزارش نشده است.

وی ادامه داد :با توجه به این که زلزله به طور دقیق قابل پیش‌بینی نیست اما احتمال پس‌لرزه وجود دارد ولی نگران‌کننده نیست.

پاسخی بگذارید