گروه: سایر / یادداشت
تاریخ : 1397/07/19 14:09
شناسه : 189877



یکی از بنیانهای ترویج کننده ی تقوی و پرهیزگاری مساجد کشور هستند. امام  راحل و بزرگوار ما مساجد را "سنگر" نامیده اند. اما کافی است نگاهی به سنگرهای کشور بیندازیم. سنگرهای پایین شهر – سنگرهای بالای شهر. نگاهی به خیابانهای شهر بیندازیم. خیابانهای پایین شهر – خیابانهای بالای شهر. نگاهی به مردان شهر بیندازیم. مردان پایین شهر – مردان بالای شهر. نگاهی به زنان شهر بیندازیم. زنان پایین شهر – زنان بالای شهر. نگاهی به هزینه ها بیندازیم. هزینه های پایین شهر – هزینه های بالای شهر. نگاهی به هیاتهای شهر بیندازیم.

هیاتهای پایین شهر – هیاتهای بالای شهر. شما موارد دیگر مثل مدارس و ادارات و امکانات و بوستانها و سرانه جمعیت و ...... را یک نگاهی بیندازید. شما خودتان به فرهنگ و رفتارهای اجتماعی و تعامل مسئولان با مردم و .... را یک نگاه سریع بیندازید. آنچه در این چند سطر می خواهم به آن اشاره کنم را خود شما با نگاه خودتان ببینید. گویا پایین شهر بودن جرم است. گویا ساکن منطقه ی کم برخوردار بودن جرم است. گویا بالای شهر بودن فخر است. گویا نشانه ی بالای شهر بودن آزادتر بودنشان است.برای یک خیابان بالای شهر با یک تلفن خدمت میرسانند. برای یک خیابان پایین شهر اما با هزاران نامه و درخواست میگویند :: نداریم میپرسیم چه ؟؟ میگویند :: بودجه.

اما درد اصلی چیز دیگری است. فاصله گرفتن ها دارد خطرناک میشود. فاصله هیات از مسجد * فاصله مسئولان از مردم * فاصله مردم از همدیگر * فاصله قیمتها از واقعیت و توان مردم * فاصله شرایط هزینه ها در کشور با توان مردم * فاصله بین آنچه باید باشد ولی نیست * فاصله بین آنچه نباید باشد ولی هست * این فاصله ها به اندازه ای مردم را آزار میدهد که دارند صبرشان را از کف می دهند. مردم حقشان این شرایط نیست که ایجاد شده است. شرایط موجود خود بخود ایجاد نشده است. ایجاد کننده ای دارد. انتظار مردم آن است که "شرایط اقتصادی مسموم" امروز به حالت اول و درست خودش برگردد. سمی که سالهاست در بدنه ی اقتصاد کشور وازد شده و به شکل بیولويیک دارد این بدنه را از بین می برد. مثل موریانه دارد این کار را انجام میدهد. اقتصاد کشور را دارد از درون می پاشاند. مراقبت مسئولان امری لازم است. اقتصاد امروز به "سم زدایی" نیاز دارد.

* بیاییم، مردانه فاصله ها را کم کنیم *
سید علی محمدی


پاسخی بگذارید