گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1397/07/22 10:46
شناسه : 190683
حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» صبح یکشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی افزود: این مراسم به عنوان احترام و کرنش در برابر علم، دانش و پژوهش و فناوری است و مخاطب این کرنش اساتید و دانشجویان عزیز هستند.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه نقش بسیار مهمی در علم، فرهنگ، جامعه پذیری نسل جوان و انضباط و قانون مداری دارد و دانشجویان از این محیط بسیار می آموزند.
رییس جمهوری ادامه داد: دانشگاه تهران به عنوان یک دانشگاه کهن، برتر یادآور خاطرات شیرین دوران دانشجویی است.
روحانی به خاطرات دوران دانشجویی خود اشاره کرد و گفت: به 50 سال پیش بر می گردم آن زمانی که با همکلاسی ها وارد این دانشگاه تهران شدیم، اساتید مبرز، فرهیخته و به نام و دانشجویان پرتلاشی در اینجا وجود داشته و دارد.
وی یادآور شد: برای مثال در همین دادگاه اخیر لاهه برخی از چهره ها از همین دانشگاه تهران بودند و یکی از همان افرادی که به وکالت از ایران سخن می گفت، جزو همکلاسی های ما در دوران دانشجویی در دانشگاه حقوق بود.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: دانشگاه می تواند همان طور که امام راحل فرمودند مبدا تحولات باشد و همانگونه که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید کردند، دانشگاه می تواند مظهر اقتدار باشد.
روحانی ادامه داد: در حال حاضر به مدیریت‌های جامعه که نگاه می کنیم از میز هیات دولت گرفته تا در مجلس شورای اسلامی و وزارتخانه‌های مختلف، اکثریت قاطع آنها پرورش یافته دانشگاه هستند، عده ای هم پرورش یافته حوزه و دانشگاه و عده ای هم پرورش یافته فقط حوزه هستند.
وی تاکید کرد: دانشگاه نقش بسیار مهمی در مدیریت آینده جامعه دارد. اگر امروز نقصی از مدیران جدید گرفته می شود و نقد واردی مطرح می‌شود باید بپذیریم به نوعی نقد بر دانشگاه هم هست چون این افراد در همین مراکز تربیت شده‌ و دانش آموخته و فرهیخته شده‌اند، با ورود به دانشگاه احساس شخصیت بیشتر و نشاط بیشتر کرده اند.
رییس جمهوری استاد و دانشجو را دو واژه بسیار زیبا و غرور آفرین ذکر کرد و یادآور شد: البته استاد که ما می‌گوییم به معنای عام کلمه است.
به گزارش ایرنا، مراسم آغاز سال تحصیلی 98- 1397 دانشگاه ها و مراکز پژوهش و فناوری کشور امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونان علمی و فناوری و حقوقی رییس جمهوری و جمعی از شخصیت های دانشگاهی و دانشجویان در تالار علامه امینی دانشگاه تهران گشایش یافت.
این خبر در حال تکمیل است.

پاسخی بگذارید