تاریخ : 1397/07/23 17:14
شناسه : 191266

مسئول امور ایثارگران وزارت کشور گفت: تکلیفی که امروز به ما ابلاغ می شود چون مناسبت ها و مناسب سازی معابر و خیابان ها باید به درستی در هر سازمان و اداره انجام شود.


به گزارش معصومه محمدی خبرنگار پاکدشت شاخه سبز، یاوند عباسی  مشاور وزیر و مسئول امور ایثارگران وزارت کشور در جلسه شورای اداری پاکدشت که به میزبانی فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: صحبت های امروز بنده در دو بخش صحبت و در بخش دوم پاسخگویی به سئوالات مسئولان شهرستان است و ابتدای جلسه آرزو می کنم که با سخنانم عمر شما را به هدرندهم؛ حوزه توجه امروز بنده  در 3 بخش ترویج فرهنگ ایثار وشهادت، خدمات رسانی و بخش سوم که شاید به ظاهر به حوزه دوم برگردد یعنی مناسب سازی معابرو خیابان ها می باشد.


عباسی بیان کرد: در هر 3 حوزه هم بنیادشهید پای کار است و هم وزارت کشور و استانداری، بنیادشهید و امور ایثارگران جامعه هدفش محدودتر است و از شما روسای ادارات انتظار داریم تا در این مسیر همراه باشید.


وی افزود: رزمندگان مورد توجه ما است و بنیادشهید تکلیفی در این حوزه ندارد، روسا در خیلی از شهرستان ها و استان ها در بحث تمجید فکر نمی کنم کسی سخن کم بیاورد ولی آن چیزی که مهم است دنبال کاربردی کردن و تکریم ایثارگران باشیم.

مسئول امور ایثارگران وزارت کشور تصریح کرد: اجرای درست و سریع قوانین و مقرارت از مباحث مهم است که باید به آن جدی تر پرداخته شود؛ اگر ایثارگری برای انجام کارش وارد اداره شود باید با دیدن تابلوی نصب شده ایثارگری به آرامش نصبی برای انجام کار برسد و یقین کند در این اداره کارش پیگیری و انجام می شود.


وی گفت:3 گروه جامعه هدف داریم تکلیفی که به امروز به ما ابلاغ می شود چون مناسبت ها باید به درستی در هر سازمان و اداره انجام شود؛ رئیس اداره باید در مناسبت های تقویمی چون روز شهید، روز جانباز و... شده با شاخه گل از ایثارگر مشغول به خدمت درون اداره تقدیر کند.

عباسی افزود : مناسب سازی فضای اداره باید به گونه ای باشد که مردم پس از ورود بفهمند و لمس کنند امروز متفاوت است؛استفاده از ایثارگران فعال در مدیریت ها از دیگر برنامه هایی است که بنده از وزیر خواستم، زیرا این عزیزاندر دوران دفاع مقدس ثابت کردند که می توانند در هشت سال دفاع مقدستمام دنیا در مقابل ایران ایستاد و این عزیزان با دستان خالی در دفاع از کشور مقاومت کردند وتحت رهبری امام خمینی(ره)پیروز شدند.


عباسی اظهار کرد : ایثارگران پرتلاش و یا خانواده هایشان چون فرزندان چون در مسیر پیروزی انقلاب و نظام بها دادند که این خود سرمایه گذاری است انگیزه دارند و با خون پدران سرمایه گذاری و رنج اسارت رشد یافتند و مسلما مدیران توانمندی می شوند.


وی تصریح کرد: ایثارگران بهترین اشخاص  برای توسعه ترویج هستند؛گروه دوم ایثارگری که وارد اداره می شود و در آنجا مشغول به کار نیستن شاید در مقابل درخواست شان از دستمان کاری برنیاید اما می توانیم صدا کنیم پای درد و دل آنها بنشینیم و گوش فرا دهیم، یادمان نرود بخشی از کار ما گوش کردن است، فرزند جانبازی روز گذشته مراجعه کرد کاری نمی توانستم بکنم اما در اتاق دعوتش کردم و چای گذاشتم به درد و دلش گوش کردم، در کنارش گریه کردم وی در انتها گفت، همین که به من ارزش قائل شدید و درد و دل مرا گوش کردیدگویا کارم انجام شده است.


مسئول امور ایثارگران وزارت کشور افزود: در بخش دیگر یک اداره می گوید که اگر ایثارگری در این حوزه کار انجام دهد من این خدمت را به وی ارائه می دهم یعنی رئیس اداره ابتکار کند؛اما در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت، ما دو بال ترویج و خدمات رسانی را داریم، اگر بیاییم تمام توجه خودمان را به خدمت‌رسانی متمرکز کنیم در آینده با یک جامع مطالبه گر روبرو می شویم.


عباسی بیان کرد: امروز باید فکر بکنیم که چگونه می توانیم منظر شهری خود را متناسب به فرهنگ ایثار و شهادت دوره دفاع مقدس شود. فرماندار در گزارش ابتدایی به حضور خانواده5 شهید و یک خانواده 3 شهید اشاره کرد، این عددها قابل المان سازی ست، ممکن است برخی شهدا ویژگی هایی داشته باشند که می توان از آن یک المان ساخت در کشور الجزایر که سفری کوتاه داشتیم مرتب در سزح شهر با المان های مزین شده  عدد 22 روبرو می شدیم برایم جالب بود، آن می گفتند روزی ۲۲ نفری در یک اتاق جمع شدند و بنای یک انقلاب را طرح ریزی کردند و به ۲۲ استان رفتند و پیروز شدند؛ مسئولان کشور الجزیره با این المان سازی و آماده سازی فضای کشوری کاری کرده که داستان این22 نفر از ذهن آیندگان و گذشتگان نرود.


وی اضافه کرد : ما از این سرمایه ها بسیار داریم، مانند فرمانده ی که برای عبور گردانش روی سیم خانوارها خوابید تا همه از روی وی عبور کنند، البته وی در عملیات دیگر به شهادت رسید؛اگر شما در یک میدان سیم خارداری بگذارید و اسم شهید را بنویسید همه با این شهید آشنا می شوند. 

مسئول امور ایثارگران وزارت کشور بیان کرد: این المان سازی را انجام دهیم هم شورای ترویج ایثار و شهادت ماده 63 می گوید ریاست این شورا شخص رئیس جمهور  و دبیر بنیادشهید در سطح کشور و در استان به ریاست استاندار و در سطح شهرستان که در قانون نیامده به ریاست فرماندار برگزار می شود، در این شورا هم افزایی ایجاد می شود و کیفی سازی در برنامه ها از دیگر ویژگی های این برنامه است.


وی گفت: امروز شاهد هستیم که یادواره شهید می بایست با تبیین ارزش های شهدا بیان شود اما امروز  شده محل نقد دولت، نقد چیز خوبی است اما در وصیت نامه شهدا از انسجام و وحدت سخن به میان آمده است.


عباسی تصریح داشت:وقتی المان سازی و فضاسازی نمی شود چگونه خیابان ها رنگ و بوی ایثار و شهادت بگیرد،ایثار را در صحنه خدمت رسانی و گرم نمودن کانون خانواده وارد کنیم؛ دفاع مقدس را در خانواده ها نهادینه شود بسیاری از مشکلات اجتماعی کشور چون پایین آمدن آمار طلاق، اهدای عضو و..... در گرو نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی درادامه به اهمیت مناسب سازی در سطح شهر و فرمانداری برای معلولین و ایثارگران تاکید کرد وگفت: چند سال پیش حدود سال 80 سفری به استانداری آذربایجان شرقی داشتم، جانباز ویلچری همراه من بود و اتاق رئیس در طبقه بالا قرار داشت به دلیل اینکه مناسب سازی انجام نشده بود من خواستم تا جلسه در حیاط برگزار شود، استاندار گفت، چند نفر را برای آوردن با احترام آن جانباز می فرستم ولی من به ایشان گفتم این بدترین توهین است زیرا او هم می تواند مثل بقیه وارد شود مشکل اصلی انجام‌نشدن مناسب سازی است؛ مناسب سازی حق الناس است به آن توجه کنید اگر یک معلول و یا جانباز و نمی تواند برود حق الناس است؛ موزائیک های برجسته زبانی دارد آنجایی که روشندل ما از مسیر خط موزائیک ها باید حرکت کند و با اتمام آن بفهمد به تقاطعی رسیده است در همه معابر از موزائیک های دکمه ای استفاده نکنیم.

پاسخی بگذارید