تاریخ : 1397/07/24 01:32
شناسه : 191328

شهردار منطقه 20 از احیای دوباره احیای محله نفرآباد شهرری خبر داد.

به گزارش آتنا تکیه خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز - فرهاد افشار در دیدار مردمی مجمع امید تهران در فرهنگسرای ولا ، با اشاره بر مطالب ارائه شده توسط نماینده شورایاری های منطقه 20 در خصوص مسائل و مشکلات شهرستان ، بیان کرد: قطعا تمامی مطالب عنوان شده جزو چالش ها و نیازهای اساسی شهرستان محسوب می شود و می بایست به آن پرداخته شود ‌‌؛ قطعا در این مسیر هم ما با طرح ریزی های از قبل خود بدنبال آن هستیم، بتوانیم مسائل مطرح شده را مرتفع نماییم.


افشار افزود: مسئله ای که حائز اهمیت قرار دارد، لحاظ شرایط حاکم بر منطقه، کشور و به طبع شهرداری تهران است. آنچنان که مستحضرید در آمد سال 97 را  شهرداری تهران در حدود 17 هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده بود و با توجه به زمان سپری شده سال باید در حدود 8 هزار و 500 میلیارد تومان آن تابحال محقق می شد که متاسفانه 60 درصد ازین رقم محقق نشده است.


شهردار منطقه 20 با اشاره بر توجه به شرایط حاکم نهادهایی که در ارتباط با امور عمرانی نیاز بکارگیری دارند، گفت: متاسفانه در روزهای اخیر چندین بار در تامین مصالح عمرانی افزایش قیمت داشتیم و بهای خرید هر تن آسفالت که فقط 100 هزار تومان شهرداری هزینه پرداخت می کرد، امروز مبلغی حدود 700 هزارتومان هزینه خرید این محصول است و مشکلات  تامین این مواردی که عنوان شد تنها با اقدامات به موقع مدیران از سرراه برخواهد داشته شد.


وی با اشاره بر بیانات مقام معظم رهبری در استادیوم آزادی با حضور بسیجیان ، افزود:ایشان فرمودند که شرایط سخت هست ولی به بن بست نرسیدیم، پس ما بدنبال استفاده از پتانسیل های شهرری هستیم تا در کوتاه ترین زمان با مشارکت بخش خصوصی قسمت بزرگی ازین مشکلات را حل کنیم.


افشار با تاکید براینکه شهرستان ری می تواند موتورتوسعه ای استان تهران باشد، اظهار داشت: شهرستان ری با تعدد ابنیه تاریخی و حرم های واجب التعظیم می تواند قطب سیاحتی-زیارتی استان تهران شود و اقتصاد داخلی شهرستان و شهر را تامین کند و برای این مسئله برنامه ریزی های بلند مدت داریم تا این کندی چرخ توسعه بازمانده از تهران را به این منطقه سرعت بخشیم.


شهردار منطقه 20 به طرح پیرامون حرم اشاره داشت و گفت: ما مجددا درحال بازنگری طرح موضعی پیرامون حرم عبدالعظیم (ع) را داریم و حداکثر ظرف 2 الی 3 ماه آینده وضعیت این قسمت از شهرستان مشخص خواهد شد.


وی در پایان اضافه کرد:  پیگیر آنیم در نفرآبادبا وجود تکیه یکصد ساله، بعنوان یک محله باهویت،  بحث زندگی را برگردانیم و بتوانیم کاربری قسمت مرکزی و شمالی این ناحیه را به استقرار مسکونی تخصیص بدهیم و پیرامون آن را اختصاص دهیم به کاربری مختلط که ترکیبی از خدمات تجاری و گردشگری هست.


پاسخی بگذارید