تاریخ : 1397/07/24 09:12
شناسه : 191361



رییس شورای اسلامی شهرستان ری گفت:عمده مشکلات ری با سرمایه گذاری بخش خصوصی قابل رفع است. 

به گزارش خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز -  حسن خلیل آبادی در دیدار مردمی مجمع نمایندگان امید تهران، بیان داشت: متاسفانه الحاق مدیریت شهری، شهرستان ری به استان تهران ما را دچار یکسری تنگناها کرده که ما را در حصر قرار داده است ولی خوشبختانه با پیگیری های نمایندگان مجلس قطعا این موضوع قابل رفع است.


خلیل آبادی اظهار داشت: متاسفانه شهرری دارای مسائل  مختلفی است ولی مردم ری با صبرو بردباری طی گفتگویی مطالبات خود را پیگیری می کنند که این جای تشکر و قدردانی دارد.


رییس شورای شهرستان ری افزود: نمایندگان محلات چون در محل مدیریتی خود ساکن هستند، امکان دارد همه روزه با مطالبه و مشکلات مردم روبرو شوند چون ما مسوولین دائم در رفت و آمد در سطح منطقه هستیم و ممکن است دسترسی به ما مشکل باشد ولی آنان همه روزه در حال تلاش برای بالابردن سطح ارتقای کیفی محله هستند.


وی با اشاره بر مطرح شدن مسائل و مشکلات پیش آمده برای چشمه علی  ، گفت:  کاربری این محل به 2 نحو میراث فرهنگی و آبیاری زمین های زراعتی است و در بعد میراثی خود این مکان مربوط به 8 هزار سال پیش است و اولین مرکز تمدنی در شهر عنوان می شود و سفال هایی که ازین منطقه کشف شده نمونه ای بارز برای تراز قراردادن سفال های دیگر در تاریخ است.


خلیل آبادی به بعد آب زراعی آن اشاره کرد و گفت:  حدود 500 هزار هکتار زمین در دو نسل قبلی ما، طی سالیان دراز  از مناطق علائین و الیمون ازین چشمه آبیاری می شده که متاسفانه ادامه خط 6 مترو بدون مطالعه جامع به مسیر انشعاب این چشمه آسیب رسانده است.


رییس شورای اسلامی شهرستان ری اضافه کرد: شخصا از روز اول بعنوان یک همشهری و عضو شورای شهر تهران این مسئله را رصد و پیگیری کردم و همچنان در مورد این موضوع جلسات ادامه دار است ولی با وعده‌ های مترو مبنی بر بازگشت آب تا پانزدهم تیرماه این امر محقق نشد و شاهد جاری شدن آب با دبی کمی هستیم.


وی با تاکید بر وضعیت نا بسامان مالی دولت و شهرداری، تصریح داشت: باید عمده مسائل را  بسمت بخش خصوصی سوق دهیم و بنده خواهشم از سرمایه گذاران اینست که شهرری بیایند و با در دست گرفتن پروژه ها ما را همیاری کنند و  همچنین مدیران اجرایی نیز در جهت همکاری امتیازات ویژه را برای پیشبرد امور لحاظ خواهیم کرد.


خلیل ابادی در پایان اذعان داشت: متاسفانه در مبحث توسعه پیوست های زیست محیطی، میراث فرهنگی و اجتماعی در کشور ما رعایت نمی شود. چون هیچ کشوری با تخریب قنات های خود شروع به مسکونی سازی نمی کند، متاسفانه ما در مسیر انشعابات موجود هم شروع به خانه سازی کردیم و البته خیلی ها  را شهرداری با پروژه های بدون مطالعه خود از بین برده و حتی در برخی موارد عدم رسیدگی روستاییان بوده است ولی در کل همه مسوول نگهداری این سرمایه ها هستیم پس باید نهایت تلاش خود را در توسعه این منابع داشته باشیم.

پاسخی بگذارید