تاریخ : 1397/07/24 11:24
شناسه : 191380

نمایندهٔ مردم تهران، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت:حقیقت FATF بر اساس منافع و مسائل ملی در چارچوب نظام بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری تنظیم شده است.

به گزارش خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز - مصطفی کواکبیان با اشاره براینکه شهرستان ری از قدیمی ترین شهرهای ایران است، گفت: سابقه تاریخی، علمی و فرهنگی ری بینظیر است و مردم این شهرستان همواره به پای شهدا و نگهبانی انقلاب استوار ایستاده اند و باید توجه داشت قبل از پدید آمدن استان تهران، شهرری دارای حرف بوده است.

کواکبیان افزود: جایگاه ری برای ما آنچنان با اهمیت است، ظرف 4 ماه دور دوم بازدید خود را از این شهرستان داشتیم و این درحالیست که بعضی از مناطق رسیدگی به مسائل مهمشان تا یکسال به تعویق می افتد.

نمایندهٔ مردم تهران، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: واقعیت اینست اگر مطالبات در این جلسه زیاد بود و به بیش از 28 مورد رسیده است،باید حق را به مسوولین ری دهیم چون تنها با گذشت 4 ماه پیگیری ها ادامه دارد و نباید توقع بیجا از آنان داشت ولی با این حال مصوبات باید زودتر حل و فصل شود.

وی اشاره بر تحقق ضرورت ایجاد درمانگاه تقی آباد شهرری کرد و گفت: این منطقی نیست که ما صبر کنیم تا آمار یک محل به 50 هزار نفر برسد تا ما خدمات بهداشتی و درمانی به آنان ارائه دهیم. حرف من اینست اگر همتی هست باید نمایندگان مجلس بخصوص کمیسیون بهداشت بدنبال آن باشند بهرحال راه حل های متعددی برای احداث هست و نباید تنها اکتفا به یک مورد دست و پاگیر جمعیتی کنیم. اگر سرمایه گذاری نیست و دولت تلاش ندارد باید به خواسته ی این مردم هم توجه کرد که تبعیض در ارائه خدمات در مناطق را شاهد نباشیم.

کواکبیان به اهمیت جایگاه یک شورای مستقل برای شهرستان ری اشاره کرد و گفت : شخصا وزیر کشور را به کمیسیون شوراها برای شهرری بردم و سوال اصلی من هم این بود، هر شهری باید شورا داشته باشد. شهرری، شهر هست یا نیست؟ و ایشان با قانون های مختلف دلیل آوردند و بنده به ایشان گفتم: قانونش را بیاورید به مجلس طرح دو فوریتی بدهید. بالاخره یا ری شهر هست یا نیست، جالب تر از آن اینست که بخش های کوچکتر زیر مجموعه از ری دارای شورای مستقلند انوقت خود شهرری مظلوم مانده است.

نمایندهٔ مردم تهران، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در بحث کلان تخصیص یک نماینده برای شهرستان است که پیچیدگی های خاص خود را دارد. من هم معتقدم هر 30 نماینده مجلس شورای اسلامی را اصلا 30 منطقه را انتخاب کنیم و به آنان جایگاه رسیدگی دهیم ولی این منطقی نیست چون این امر یک سازو کار مشخصی را می طلبد ولی در عین حال این کار در دراز مدت شدنی است.


* FATF به خواست سران سه قوا بازنگری و به مجلس ارجاع داده شد

وی بیان داشت: ما در مجلس شورای اسلامی خدمتگزار شما مردم شریف هستیم و شما نمی دانید بر سر قصه fatf چه بد و بیراهه هایی که نشنیدیم و خدا راشاهد می گیرم همراه تهدیدات متعدد چون مدعیان اسلام هستیم که ما را اینگونه خطاب کردند و گفتند : ای لشگریان یزید خیمه گاه امام حسین (ع)نسوزانید و با این بحث مهم کاملا عاطفی برخورد کردند

کواکبیان ادامه داد: امام جمعه معتقد مشهد اخیرا فرمودند: مقام معظم رهبری اجازه دادند این لایحه بررسی شود و هنوز اجازه تصویب آن را ندادند، من تعجب می کنم ازین سخن چون ما در مجلس اگر نیاز به تصویب نباشد نباید بررسی ها را داشته باشیم. در جای دیگر هم آن آقایی که از حسینیه ای پیام دادند : رهبری اجازه نداند ولی اگرهم اجازه دهند ما از ولایت ایشان خارج می شویم باز جای تعجب دارد چون خوارج هم این حرف ها را بر زبان نمی آوردند.

این عضو کمیسیون ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارکرد: حقیقت اینست ما منافع و مسائل ملی را در چارچوب نظام بر اساس فرمایشات رهبری تنظیم کردیم و نمایندگان تهران نیز با شفافیت اعلام کردند این مسئله را بیان کردند و به چهار  لایحه و بخصوص cft رای دادند و معتقدم اگر زیر نظر مجمع تشخیص برود هم حتما جواب مثبت دارد، چون شخصا سران سه قوه از ما خواستار شدند این در حالی بود که این لایحه را کنار گذاشته بودیم ولی در دیدار سران با مقام معظم رهبری  از طرف سران سه قوه مطرح شد که دوباره این طرح را به مجلس برده و به تصویب برسانیم.

پاسخی بگذارید