تاریخ : 1397/07/25 12:44
شناسه : 191799


فرماندار ویژه ری گفت: خیرین مدرسه ساز چون نگینی بر تارک این مرز و بوم می درخشند.


به گزارش خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز -  هدایت الله جمالی پور در مراسم افتتاح آموزشگاه خیری ام البنین، ضمن تسلیت شهادت امام حسن مجتبی (ع)، بیان کرد: تقدیر و اکرام خیرین بخش آموزش مسئله ای با ارزش محسوب می شود، به یقین یکی از توصیه های دین ما همین کمک به هم نوع و دستگیری توسط خیرین است همان افرادی که حواسشان به خسران مالی خود هست و به همین خاطر در راه درست آن را بکار می گیرند تا در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.


جمالی پور افزود: خیرین کاملا اشراف به دین و ارزش های آن دارند  و حتما در دنیا ذریه خوبی بجا می گذارند و دوران عمر خود را با برکت رقم می زنند چنانچه در قرآن نیز آمده است این خیرین حساب و کتاب دارند و برکت همواره با آنان تا آخرت  همراه است.


فرماندار ویژه ری گفت: هادی اکبری راد با احداث این مکان آغازگر دانش آموزی  تعداد زیادی از فرزندان شهرستان شد و به یقین این سرمایه ها جزو عناصر تاثیرگذار جامعه در آینده  محسوب می شوند و بعنوان یک عنصر موثر در اداره جامعه خودشان نقش ایفا کنند همچنین این آموزشی که امروز تحت پوشش آن قرار می گیرند قطعا در آینده در هر شغلی که قرار می گیرند بخشی از آن سهم شماست چون با احداث این مدرسه شما فرصت علم آموزی را به آنان دادید.


وی اظهارداشت :امروز نام آن هایی که در مسیر خیر گام برداشتند بر تارک این مرزو بوم می درخشد وما حتی در شهرریناظريمم، خیلی از افراد بودند که ثروت هنگفت داشتند و لی از آنان نامی بر سر زبان ها نیست ولی هر وقت از فدائیان اسلام می گذریم و کاری که فیروز آبادی انجام داد را می بینیم برای او سعادت در آخرت را از خداوند خواستار می شویم که توانست نام خود را اینگونه در ذهن عموم جاودان سازد.


جمالی پور با توجه به آمار 60 درصدی فرسودگی کامل مدارس، تصریح داشت:مدرسه سازی عبادت است و فردی که با بخشش قسمتی از ثروت خود باعث آموزش شد خود را نیز در این امر الهی سهیم ساخته است. پس امروز باید ما در کنار خیرین حمایت داشته باشیم.


فرماندار ویژه ری اضافه کرد:آموزش و پرورش امروز بعنوان یک سازمان بزرگ واقعا نمی تواند به همه حوزه های مختلف آموزشی بپردازد چون پهنه علم و علم آموزی انتها ندارد لذا باید معلمین و خیرین با همیاری و هم افزایی بتوانند چرخ پیشرفت و توسعه در کشور را به حرکت در آورند.


وی در پایان متذکر شد: همه ما می دانیم توسعه کشورمان در گرو پویایی معلمین آگاه و فرزانه است ما اگر دغدغه آنان را کم کنیم.با توجه به نگاه دولت نسبت به آموزش دارد، دولت به فکر تامین نیاز های معلمین هم هست ولی وضعیت اقتصادی کشور و تحریم های خارجی بنحوی است که نمی تواند حق  و حقوق معلمین را تامین کند لذا سعی بر این این دارد که جبران داشته باشد، اگرچه سخت است.

پاسخی بگذارید