تاریخ : 1397/07/25 12:05
شناسه : 191801

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: تعامل شهرداری تهران با آموزش و پرورش استان و شهرستان ری موجب نوسازی 5 هزار کلاس تخریبی می شود.

به گزارش خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز - عبدالرضا فولادوند در مراسم افتتاح آموزشگاه خیری ام البنین،
بیان داشت: از ابتدای هفته جاری بهار خیرین در شهرستان های استان تهران  شکل گرفته، چنانچه از اول مهرماه ما در حال افتتاح اماکن آموزشی که توسط خیرین احداث شده، بودیم.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران افزود : حدود 54 فضای آموزشی با مشارکت خیرین مدرسه ساز احداث شده است. بی‌شک اگر این کمک و همیاری خیرین نبود در شهرستان های استان تهران ما الان شاهد مدارس 3 شیفته بودیم.

فولادوند اظهار داشت : باتوجه به افزایش جمعیت دانش آموزی  در سال جاری به میزان 7/5 درصد، باعث شده ما نیاز به 2100 کلاس جدید داشته باشیم ولی با تلاش و کوشش مجمع خیرین مدرسه ساز استان و با پشتیبانی کشور ، اداره کل نوسازی ما به تنهایی موفق شدیم در این ایام حدود 650 کلاس درس را به فضاهای آموزشی خود اضافه کنیم.

وی به افزایش فضای آموزشی اشاره کرد و گفت: ما با تلاش، کوشش و هم افزایی ادارات می توانیم این مشکلات را حل و فصل کنیم. لذا باید ارتباط شهرداری تهران با آموزش و پرورش تقویت شود چون این ارتباط به بن بست رسیده است.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره براینکه ما در اکثر شهرستان ها بجز استان تهران و شهرستان ری  در تغییر کاربری مشکل داریم، افزود: تغییر کاربری یک امر قانونی است که در برنامه ششم به آن تاکید شده و در بودجه سال 97 ردیف مخصوص دارد ولی به ما اجازه بدهید فضاهای مازاد و زمین های کوچک خود را طبق همان تفاهم نامه ای که استاندار وقت امضا کرده، بفروش برسانیم تا کمبودهای فضاهای آموزشی خود را بتوانیم ازین طریق تامین کنیم.

فولادوند تصریح کرد : در استان تهران حدود 12 هزار کلاس نیاز به طرح بازسازی دارد که 5 هزار کلاس آن در حوزه شهرستان های استان تهران است و در طول 5 سال باید این تعداد را بازسازی کنیم. خوشبختانه منابع این طرح توسط استاندار محترم مشخص شده است و حدود 25 درصد کلاس ها یعنی 3 هزار تای آن تعیین شده که از طریق فروش فضاهای مازاد آموزش و پرورش صورت گیرد ولی مقدمه آن تغییر کاربری است و باید تامین شود.

وی در پایان متذکر شد: استان تهران بعنوان مشکل دار ترین و محروم ترین از لحاظ تامین فضای آموزشی و نیاز به توجه دارد. بدلیل آنکه در طول 40 سال گذشته توجه خود را بسمت استان های محروم بردیم، متاسفانه خود پایتخت فراموش شد و سال به سال به کلاس های تخریبی ما افزوده می شود البته مجلس شورای اسلامی مانند سال های گذشته باید یک کار انقلابی انجام دهد و اعتبارات ویژه ای برای تغییر این وضعیت داشته باشد.

* مدرسه سازی خیر جاریه و ذخیره آخرت است

علی یزدان پناه مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان ری در این مراسم گفت: خداوند به همه خادمینی که به هر نحوی در احداث اماکن فرهنگی و آموزشی سهیم هستند قطعا سلامت، عزت و سعادت می دهد چون قدمی موثر در راستای ارتقای دانش برداشته اند.

یزدان پناه بیان داشت: زیر بنای این مدرسه که امروز شاهد افتتاح آن هستیم 1800 مترمربع است و در 2 طبقه با کلاس های متعدد و اتاق های اداری طراحی شده، این مجموعه یک مدرسه قدیمی بود که تا سال 90 تخلیه شد و در سال 94 تخریب، در سال 97 به همت هادی اکبری راد خیر مدرسه ساز دوباره از نو  احداث شد و اول مهرماه امسال نیز به بهره برداری رسید.


پاسخی بگذارید