تاریخ : 1397/07/25 21:18
شناسه : 191976

رئیس دانشگاه آزاد واحد یادگار امام (ره) اظهارداشت:استارت آپ ویکند گامی بسمت توسعه صنایع در کشور است. 

به گزارش خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز - سعید قاضی مغربی در جمع خبرنگاران حاشیه افتتاحیه همایش دومین استارت آپ ویکند شبکه های ارتباطی و حمل و نقل ، بیان داشت: ما باید با شناخت ایده های دانشجویان و دانش آموزان شرکت کننده را مستقل از یکسری مسائل و دغدغه ها، توسط منتورها همراهی کنیم تا مشکلات در کنار ایده ها هدایت شود و در نهایت ایده در راستای حرکت در آمدن چرخ صنعت بعمل بیانجامد.


قاضی مغربی گفت: با ارائه ایده در این استارتاپ کار شرکت کنندگان به اتمام نمی رسد و این پایان ماجرا نیست چون آنان در یک گروه، چند نفره متشکل از سلایق و محلیت های گوناگون هستند و ما آنان را مورد تایید قرار دادیم. بنابراین افرادی می توانند ازین ایده ها بهره برداری کنند که در این مجموعه هستند و حتی سازمان ها و شرکت ها در این دانشگاه حضور دارند و ازین ایده هابهره برداری می کنند.


وی گفت:ما باید مهارت را در دانشگاه کسب کنیم، دانشگاه فقط محل یادگیری دروس مختلف نیست، دانشجویان ما براین تفکرند  اگر کسی معدلش 19 باشد در رتبه بالایی قرار دارد ولی باید توجه داشت این مورد فقط خوب است ولی عالی نیست؛ چون دانشجو باید درد اجتماع را بداند و بعد بدنبال راه حل آن رود این باور اشتباه، یادگیری باید از مدارس و دانشگاه جدا شود چون بموقع فارغ التحصیلی جوان ما با روزمه کاری صفر هیچ نهادی او را نمی پذیرد.


رئیس دانشگاه آزاد واحد یادگار امام (ره)  دو اصل کاریابی در اجتماع را شناخت و ارائه راه حل دانست و گفت: رتبه های یک دانشگاهی الزاما مدیران آینده نیستند، شخصا من از زمان دانشجو شروع به کار کردم. 


قاضی مغربی عنوان کرد: در دوره قبل از میان 130 نفر  با 80 شرکت کننده آغاز کردیم و در این دوره از بین 250 نفر، با 150 نفر همراه شدیم در واقع اگر به این تعداد 10 نفر اضافه می شد ما صدرصد افزایش را شاهد بودیم واین نشانگر حرکت راسخ ما در این راه است.


وی از راه اندازی یک جشنواره در اواخر سال جاری خبر داد و گفت: هدف برپایی جشنواره کارآفرینی ایجاد یک شغل برای افراد جوان است و کسانی که در این همایش صاحب ایده منتخب هستند را در ارتباط با کار آفرینان صنعت قرارمی دهیم تا آنان از دغدغه های بازار کار بیشتر اطلاع کسب کنند و پس از آن  ایده های کارآفرینی را اطلاع رسانی می کنیم تا دیگران نیز بهره ببرند.


پاسخی بگذارید