تاریخ : 1397/07/25 22:13
شناسه : 191986


دومین استارت آپ ویکند شبکه های ارتباطی و حمل و نقل در دانشگاه آزاد یادگار امام (ره) افتتاح شد.


به گزارش خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز - فواد مهاجری عضو کمیته علمی دبیرخانه دومین استارت آپ ویکند شبکه های ارتباطی و حمل و نقل در  حاشیه این همایش در گفتگو با خبرنگاران، گفت: حقیقتا تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی و اهداف عالیه که برای چشم انداز جمهوری اسلامی تدوین شده از مسیر استارت آپ ها و کسب و کارهای دانش بنیان محقق خواهد شد.


مهاجری بیان داشت : در دوره اول ایجاد هم افزایی و هم انديشي نخبگان فعال در حوزه حمل و نقل برای ما اهمیت داشت تا در استارآپ ها و کسب و کارهای نوین دانش بنیان این رشد و بالندگی را داشته باشیم.


وی افزود: دوره ی اول 10 تیم شرکت کننده داشتیم که ازین تعداد 6 تیم تعیین  شدند و در مرکز رشد دانشگاه 3 تیم فعالیت مستمر  دارند و هم اکنون آنان امروز در این دوره هم ارائه خواهند داشت.


عضو کمیته علمی دبیرخانه دومین استارت آپ ویکند شبکه های ارتباطی و حمل و نقل اشاره کرد: ما در بحث توانمند سازی به گروه ها کمک می کنیم و ارتباطشان را با شرکت های مطرح و فعال در حوزه حمل و نقل تقویت کردیم و بحث ارائه راه حل ها و شناخت بازار  در کسب و کارهای دانش بنیان، بازاریابی، تجاری سازی، طراحی محصول و پیش بینی بازار و مواردی ازین قبیل را دنبال می کنیم.

*استارآپ ویکند محیطی ایده آل برای رشد صنعت و توسعه

مریم قلیزاده در جمع خبرنگاران گفت : با توجه باینکه دانشگاه آزاد واحد یادگار امام (ره) بعنوان قطب شبکه های ارتباطی و حمل و نقل در بین کلیه واحدهای استان تهران انتخاب شده است ما در واقع مسابقات، رویدادها و سایر برنامه های متنوع را تدارک دیدیم. یکی ازین برنامه ها دوره اول استارت آپ ویکند بود که در اردیبهشت ماه امسال برگزار شد.


دبیر اجرایی دومین استارت آپ ویکند شبکه های ارتباطی و  حمل و نقل افزود: استقبال در دور اول بنحوی بود که برای ما جای تعجب گذاشت چون در دیدگاه جهانی این همایش با ظرفیت 100 نفر تکمیل می شود ولی ما شاهد شرکت 140 نفری بودیم و بطبع در این دوره نیز با افزایش چشمگیری روبرو شدیم.

قلیزاده بیان داشت: شرکت کنندگان این دوره از دانشگاه ، دانش آموختگان، فارغ التحصیلان، دانش آموزان و افراد کارآفرین صاحب ایده  از سراسر کشور حضور دارند و صرف تیم دانشجویی ما نیست بلکه شرکت های خصوصی، دولتی، آزاد و سازمان های گوناگون اعضای خود را برای شرکت در همایش همراهی کردند.


وی ادامه داد: این شرکت در همایش و تعامل بین افراد و سازمان ها برای حضور بینظیر است چون آنان با شرکت در این استارت آپ ایده های خود را در زمینه ارتباط و حمل و نقل مطرح می کنند و با ارائه حتی چالش ها و مشکلات خود بدنبال راه حل می گردند تا کارآفرینی خاصی در راستای رونق کسب و کار صورت گیرد، این واقعا یک رشد بسیار عالیست که می تواند همه ما را خوشحال کند.


دبیر اجرایی دومین استارت آپ ویکند شبکه های ارتباطی و  حمل و نقل هدف ازین همایش را توسعه فعالیت های کارآفرینانه و افزایش انگیزه خود باوری در جوانان خواند وگفت: این استارت آپ می تواند کمک بسزایی برای تقویت روحیه تلاش و جهادی جوانان باشد و با اعتماد بیشتری  به سمت بازار کار روانه شوند و با شناخت بهتر مشکلات حضور بسزایی در جامعه داشته باشند.


قلیزاده در پایان افزود: ما برای شناخت بهتر مشکلات در کنار این همایش پیش رویدادهایی داشتیم و با برگزاری 8 کارگاه متفاوت، ازجمله استارآپ بازاری شو که کمک موثری در شناخت بازار و ابزارهای بازاریابی و... داشت.



پاسخی بگذارید