تاریخ : 1397/08/9 19:28
شناسه : 195886


صبحگاه پدافند غیر عامل با حضور فرماندار ویژه شهرستان ری و معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهر ری در آموزشگاه شهید بهشتی برگزار شد .

به گزارش شاخه سبز و نقل از  روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه 2 شهر ری در این جلسه معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به راهپیمایی عظیم میلیونی روز اربعین درشهرستان ری گفت : دیروز مردم ری میزبان هزاران عاشق و دلداده حسینی بودند که در قالب کاروانهای جاماندگان عزاداران ابا عبدالله به مصداق حدیث شریف امام هادی ( ع ) که زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی را مساوی با زیارت حضرت سیدالشهدا بیان فرمودند آمدند وعزاداری کردند  و شهر ری مرکز عشق به حسین ( ع ) بود .

بنا بر این گزارش جمالی پور با بیان این موضوع که جنگ نرم مخرب تر از جنگ با ادوات است  گفت :پدافند غیر عامل یعنی چگونگی حفظ امکانات ، ظرفیت ها ، جامعه،  فرهنگ ، ایمان و باور مردم در مقابل تهدیدات دشمن .وی  تخریب یکدیگر ، ترویج دشمنی در جامعه ، ایجاد چند دستگی و شعار دادن برعلیه هم را به عنوان آفتهایی  نام برد که  باید با پدافند غیر عامل با آن مبارزه نمود  و اظهارداشت : نتیجه این اعمال بی اعتمادی است و وقتی بی اعتمادی شکل گرفت شاکله ی جامعه بر هم می خورد و دشمن  بدون هزینه  به اهداف  خود دست خواهد یافت .

وی از  دین به عنوان محورهمیشگی  وحدت نام برد و گفت : حفاظت از دین بسیار مهم است . حق نداریم فرصتی را فراهم بیاوریم که با ابزارمذهب یکدیگر را طرد کنیم  یا با ابزار دین در قالب سیاست  علیه یکدیگر صف آرایی کنیم . وی خاطرنشان کرد  دشمن امروز می خواهد با ایجاد چند دستگی در اعتقادات و باورهای مردم ،  دین مردم را تضعیف کند و آن را که به عنوان یک محور وحدت و انسجام است به حاشیه براند . پس ضرورت دارد در موضوع دین به پدافند غیر عامل توجه کنیم . وی تصریح کرد : در یک جامعه همه می توانند مکمل هم باشند و هیچ کس برای دیگری تهدید نیست . همه باید بدانیم هیچ کشوری به سعادت نمی رسد مگر در سایه ی وحدت و انسجام و پذیرش اختلافات با یکدیگر . 

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه 2 شهر ری در این جلسه که همزمان با هفته پدافند غیر عامل با حضور اعضای کمیته پدافند غیر عامل آموزش و پرورش ناحیه 2 شهر ری در مدرسه استعدادهای درخشان دوره دوم متوسطه  شهید بهشتی برگزار شد تندیس بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل که توسط هنرجویان هنرستان مجتهده امین ناحیه 2 شهر ری طراحی و ساخته شده بود به فرماندار و رئیس شورای پدافند غیر عامل شهرستان ری اهدا گردید .

گفتنی است هفته پدافند غیر عامل همه ساله از 8 لغایت 14 آبان ماه در سراسر کشور برگزار می شود .

پاسخی بگذارید