تاریخ : 1397/08/10 16:22
شناسه : 196026

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت:روستاها نباید با بودجه های تعیین شده  دانش آموز محرم از مدرسه داشته باشند لذا با همکاری آموزش و پرورش و دستگاه های زیربط به ساماندهی بحث آموزشی خود بپردازند. 


به گزارش خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز - محسن علیجانی زمانی در مراسم تودیع و معارفه بخشدار قلعه نو ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات اربعین حسینی ، گفت: فرهنگ حسینی یک پایه و اساس برای نظام انقلاب اسلامی محسوب می شود. چنانچه امام راحل و مقام معظم رهبری پیوسته بر توسعه این فرهنگ تاکید دارند. لذا باید تمامی فعالیت های سیاسی، امنیتی، نظامی، فرهنگی و مذهبی ازین مسئله تبعیت کند.


علیجانی افزود: تمامی امور فعالان سیاسی چه اصلاح طلب و چه اصولگرا و حتی کسانی که بعنوان اعتدال هستند باید با اصول و فرهنگ حسینی پیش روند چون راهی غیر ازین را داشته باشند قطعا به انحراف خواهند رفتند.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مبانی قبول مسوولیت در جمهوری اسلامی مسوولیت در هر سمتی امانت است و نعمتی از جانب پروردگار محسوب می شود. امام حسین (ع) در این باره فرموده اند: نیازهای مردم به شما نعمت خداوند است، پس هرگز از زحمات خود خسته نشوید چون نماد این موضوع در شهدای مدافع حرم هم به خوبی قابل رویت است. 


مسوولیت باید موجب خدمترسانی صحیح شود چنانچه مقام معظم رهبری درباره مبارزه مردم با آمریکا اشاره داشتند که این یک نوع خدمت است.


وی با اشاره به مسئله آسیب های اجتماعی گفت: امروز این مشکل آسیب های اجتماعی در کشور به دلیل عدم توجه کافی به عدالت اجتماعی است. منابع انسانی، منابع طبیعی اعم از خلیج فارس، معادن و ... در اختیار ماست؛ اما به دلیل وجود مشکل در توسعه اجتماع و توجه به ظرفیت های افراد و مناطق این عدالت نادیده گرفته شده است. برای رفع این مشکلات تمامی مسئولین اعم از نمایندگان مجلس، قوه قضائیه، روحانیون، نیروهای مسلح و ... باید با اهداف مشخص در کشور، شهر و استان حمایت نمایند تا به اهداف مشخص دسترسی پیدا کنیم.


علیجانی ادامه داد: کشور ما در شرایط خاصی قرار دارد و مردم ما نزدیک به  40 سال برای این حفظ این نظام تلاش کردند با آنکه آمریکا، عراق، سعودی و داعش به دشمنی با ما پرداختند. آمریکا در مخالفت با ایران از نظر مباحث نظامی به نتیجه ای نرسید، بنابراین بحث تحریم اقتصادی را مطرح کرد. همه دستگاه ها باید دست به دست یکدیگر داشته باشیم تا خدمات مورد نظر مردم ارائه شود.


علیجانی گفت: بودجه های میلیاردی و گاها تا ۱۰ میلیارد در اختیار روستاها قرار دارد. لذا باید بتوانند در روستا اقدامات لازم را در خصوص اشتغال جوانان، گردشگری، سلامت، آموزش و پرورش را اجرایی کنند.


وی در پایان افزود: محرومیت برخی روستاها از مدرسه باید مورد توجه قرار گیرد در حال حاضر فرهنگ مهم ترین مقوله در کشورگشایی است. چون فرهنگ زیربنای اقتصاد، سیاست و اجتماع است. لذا آموزش و پرورش در روستا بسیار ارزشمند است و نباید وقتی بودجه 10 میلیاردی برای روستا تعیین شده با داشتن 500 دانش آموز دبیرستانی، از داشتن مدرسه محروم باشند.




پاسخی بگذارید