تاریخ : 1397/08/12 10:04
شناسه : 196305


امام جمعه پاکدشت گفت: بیش از ۶۰ سال ملت ایران شاهد جنایات و خیانت های آمریکا است. 

به گزارش معصومه محمدی خبرنگار پاکدشت شاخه سبز ، حجت الاسلام و المسلمین حسن لزومی در خطبه های این هفته نمازجمعه پاکدشت، ضمن اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، اظهار کرد: پیاده روی اربعین، نشان دهنده عشق به امام حسین(ع) است که در این مسیر هیچ مرزی نمی شناسد، هرکس متعلق به هر کشوری که باشد عشق امام حسین، او را به این پیاده روی می کشاند حتی اگر خطری باشد باز ترس به دل راه نمی دهد.

وی افزود: در کشور عراق با فداکاری رزمندگان اسلام دیگر داعش نمی تواند ضربه بزند و این شکوه دلدادگی پیاده روی بعداز ۱۴۰۰ سال با شکوه تر از گذشته برگزار می شود.

لزومی در ادامه به جنایات دشمنان اسلام در منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: دشمنان از شکوه عظمت پیاده روی اربعین چشمانشان کور شد، کشته شدن یک خبرنگار منتقدباعث ایجاد سر و صدا در جهان کرد ولی شکوه عظمت پیاده روی اربعین سکوت معاندین و دشمنان را به همراه داشت.

خطیب نماز جمعه پاکدشت افزود: ۲۰ میلیون عاشق با این شور و عشق هر کدام در مسیر خدمت از هم سبقت می گرفتند و این نشان از عشق اهل بیت(ع) است، بیداری اسلامی کمی کم نور شده بود اما بازهم این خون اباعبدالله الحسین(ع) که دوباره این مسیر را نورانی می کند.

وی تصریح کرد: در مسیر بازگشت زائران خدمات خوبی ارائه شد، با حضور این هجمه از مردم در مسیر بازگشت، مشکلاتی وجود دارد اما نمی توان خدمات را نادیده گرفت.

لزومی گفت: یک روز صدام این نوکر اسرائیل و آمریکا سعی داشت در میان مسلمانان تفرقه بیندازد اما حالا جهان شاهد اتحاد مسلمانان است و این معجزه امام حسین(ع) است.

لزومی در ادامه به جنایات آمریکا برعلیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: بیش از ۶۰ سال ملت ایران شاهد جنایات و خیانت های آمریکا است، چگونه مردم بیگناه را در سیاه چاله های ساواک شکنجه می کرد، قانون کاپیتولاسیون را در ایران اجرا کرد و دانشجویان را در دانشگاه کشورمان در مقابل مقامات آمریکا به خاک و خون کشیدند، اینها بخشی از جنایت های آمریکا در ایران بود و حالا برجام و تحریم ها ظلم های جدید است.

وی بیان کرد: با نفس پاک و اشک های شبانه امام خمینی(ره) ملت ایران با سربلندی ایستاده است و ۱۳ آبان آغازگر حرکت شیب مشکلات به سمت آمریکا خواهد بود.

خطیب نمازجمعه پاکدشت افزود: در روز ۱۳ آبان همه در کنار فرزندانمان به میدان راهپیمایی بیاییم و این مسیر را به فرزندانمان آموزش دهیم.

امام جمعه پاکدشت در ادامه به هفته وقف اشاره کرد و گفت: وقف صدقه جاریه است، درست است که زمین های پاکدشت اوقافی نیست اما خودمان زمینی را برای ساختن مسجد، مدرسه، حوزه علمیه و... وقف کنیم.

وی افزود: بزودی ۲۰۰سند از املاک بزرگ پاکدشت سندهایشان آماده و در همین مصلی تحویل می شود. 

پاسخی بگذارید