تاریخ : 1397/08/14 13:19
شناسه : 197061
وزارت اطلاعات طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد، سربازان گمنام امام زمان(عج) در راستای تأمین نظم و امنیت اقتصادی و جلوگیری از اخلال در نظام اقتصادی کشور، ضمن شناسایی و برخورد با یک شبکه هرمی به نام (ورد واید انرژی) تعداد 10 نفر از مسئولین، لیدرها و اعضای فعال این شبکه هرمی نوظهور را در استان‌‌های تهران، همدان و اصفهان دستگیر و تحویل مراجع قضایی نمودند.
 
در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: این شبکه هرمی در پوشش دوره‌‌های آموزشی مؤسسه کریتور آکادمی (Creator Academy)، در گذشته با نام شرکت‌‌هایی همچون وی‌ جی. ‌ام. ‌سی (VGMC)، ادروز (Adrows) و یونیفاندز (Unifunds) و اخیراً با نام ورد واید انرژی (World Wide Energy)، مردم را فریفته و از این طریق توانسته میلیاردها تومان کلاهبرداری کند.
 
وزارت اطلاعات افزوده است: شرکت مذکور با ادعای دروغین سرمایه‌گذاری در ارتقاء و پیشرفت انرژی سبز و سوخت‌‌های زیستی و غیرفسیلی، اقدام به جذب سرمایه افراد و انعقاد قرارداد صوری با آنها نموده و از همان سرمایه جمع شده مجدد به سرمایه‌گذاران سود پرداخت می‌نمود.
 
همچنین در این اطلاعیه تصریح شده است: شایان ذکر است استفاده از ارزهای رمز نگار شده جهت امور غیرقانونی و پولشوئی، ترغیب و اغفال افراد از طریق برگزاری همایش‌‌ها، سمینارها و دوره‌‌های آموزشی در خارج از کشور، خروج ارز از کشور و اقدام به شبکه‌‌سازی هرمی، بخشی از فعالیت‌‌های غیرقانونی و مخرب این مجموعه کلاهبرداری و اخلال‌گر اقتصادی است. با عنایت به شکل‌گیری مجدد شبکه‌های هرمی با ترفندهای جدید و کلاهبرداری آن‌‌ها و احتمال مال باخته شدن افراد، مقتضی است مردم شریف از هرگونه سرمایه‌ گذاری در طرح‌‌هایی از این قبیل، خودداری و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک مراتب را به شماره 113 منعکس نمایند.

پاسخی بگذارید