تاریخ : 1397/08/15 19:12
شناسه : 197487


رییس اداره اوقاف و امور خیریه ری گفت : ساخت بیمارستان تخصصی هاشمی نژاد در شهرستان ری بعنوان طرح مشارکت های مردمی اعلام شد. 

به گزارش خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز - حجت الاسلام والمسلمین مرتضی صادقی در نشست خبری هفته وقف با حضور اصحاب رسانه اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار مسوولان سازمان اوقاف که فرمودند: عمل امینانه خود یک ترویج فرهنگ وقف است و با توجه به شعار اداره وقف مبنی بروقف رسانه ترویج موقوفات مشارکتی محسوب شده، ما در تلاشیم تا با اطلاع رسانی دقیق به مردم کلیه فعالیت های اوقاف را نشر دهیم لذا در این مسیر نقش اصحاب رسانه بی تاثیر نخواهد بود. 

صادقی خاطر نشان کرد: در هفته گرامیداشت وقف تبلیغات خود را صرف چاپ بنر تبریک محدود نساختیم و با یک آمار دقیق درباره شناخت بیشتر موقوفات، خود را آماده ساختیم تا میزان درآمد این اداره در اجرای نیات مشخص شود. 


رییس اداره اوقاف و امور خیریه ری ادامه داد: بیش از 2 میلیارد تومان برآورد اجرای نیات بوده است که 500 میلیون تومان از این مبلغ صرف کمک رسانی به ایتام شده، همچنین 1000نفر از موقوفات ری بهره بردند و در ایام سوگواری اباعبدالحسین (ع) بیش از 300 میلیون تومان هزینه شده است. 

وی به 10 هزارو 384 رقبه و 458 موقوفه ثبت شده در سامانه جامع موقوفات اشاره کرد و گفت: برای ساماندهی مستاجران موقوفه های دارای سرقفلی برنامه ریزی داشتیم تا اگر خواستار تغییر شغل هستند، بتوانند طی مکاتبه ای با اداره، سه ماه بدون پذیره مشغول به کسب شوند تا اگر مشکلی در تغییر بوجود آمد دچار ضرر و زیان مالی نشوند و فوری به شغل گذشته خود بازگردند. 

صادقی بیان کرد: 31 بقعه در شهرستان ری واقع هست که ازین تعداد 16 تای آن متعلق به حسن آباد فشافویه است. بزرگترین موقوفه به سهام الدوله با 5 هزار و 800 هکتار شامل 5 روستا در بخش کهریزک با نیت تجهیز دارو درمان ، و پر تعدادترین رقبه به موقوفه حاج ملاعلی کنی تعلق دارد که با نیت کمک به زنان بیوه و ساماندهی زائرین حرم رضوی وقف شده است. 



رییس اداره اوقاف و امور خیریه ری عنوان کرد: در سال جاری تا کنون 5 وقف جدید به ثبت رسیده است که شامل یک ملک واحدی 85 متری جهت پژوهش بنیادی و علمی، 100 متر زمین جهت توسعه مسجد،یک قطعه زمین 1000 متری برای احداث مسجد، 2 ملک مسکونی 80 متری جهت احداث مسجد می باشد. 

وی در پایان  افزود: در سال گذشته کلنگ زنی بیمارستان روحانی نژاد در ری جهت انجام امورات تخصصی سرطان انجام گرفته است  که ما این پروژه را بعنوان مشارکت های مردمی از جانب اداره اوقاف اعلام می کنیم تا خیرین با مراجعه به این اداره بتوانند حتی با مبلغی ناچیز در این طرح سهم بزرگی داشته باشند. 

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید