تاریخ : 1397/08/19 10:06
شناسه : 198191


امام جمعه موقت پاکدشت گفت:علمی که در اختیار صلح باشد باعث رشد در جامعه می شود نه علمی که به بمب اتم و فاجعه هیرو شیما و ناکازاکی و دیگر جنایت ها ختم می شود.

به گزارش معصومه محمدی خبرنگار پاکدشت شاخه سبز، حجت الاسلام والمسلمین عباس مرادی امام جمعه موقت پاکدشت در خطبه های عبادی سیاسی و دشمن شکن این هفته نماز جمعه گفت: برای باتقوا شدن عمل به آیات قرآن و فرمایشات اهل بیت(ع) و پیروی از سیره ارزشمند ایشان امری ضروری است.
وی در ادامه ضمن تبریک حلول ماه پر خیر و برکت ربیع الاول گفت: این ماه از همان روز و شب اولش نشان از خیر و رحمت و برکت دارد، شب اول این ماه شب لیله المدیب، یعنی شب آغاز هجرت پیامبر بزرگ اسلام از مکه به مدینه است، شبی که از طوایف معاند و دشمن پیامبر، افرادی را اجیر کردن تا پیامبر را در بستر خواب به شهادت برسانند، وقتی این معاندین وارد شدن امیرالمومنین را در بستر پیامبر یافتند، حضرت علی(ع) با این ایثارگری، جان فشانی از جان پاک خود برای حمایت از جان ارزشمند پیامبر گذشت.


مرادی اظهار کرد: خداوند متعال در سوره بقره آیه ۲۰۷ در شان این حکایت بیان می فرمایند، از میان مردم کسی از جان خود برای رضای خدا به خطر می اندازد و خداوند به بندگانش مهربان است؛ روحانی های اهل سنت نیز بر این آیه که در شان امیرالمومنین نازل شده است نیز اذعان دارند.


خطیب موقت نماز جمعه پاکدشت، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در وصف ماه ربیع الاول می فرمایند، ماه ربیع الاول ماه مولود و الهجر است، در نخستین روز این ماه هجرت آغاز می شود و در ۱۷ روز این ماه با عظمت ترین مولود جهان به دنیا می آید؛ مسئله هجرت برکات بسیاری برای اسلام و قرآن داشته است که از می توان به هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه، هجرت امیرالمومنین(ع) از مدینه به کوفه، هجرت امام حسین(ع) از مدینه به مکه و نهایتا به کربلا، هجرت امام رضا(ع) از مدینه به خراسان و هجرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران  از قم به نجف اشرف و نهایتا به ایران اسلامی است، اشاره کرد که آثار بسیار مهمی برای تثبیت اسلام و معارف دینی داشته است.

وی در ادامه به مسئله راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان اشاره کرد وافزود: در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی تجمع شکوهمندی در جای جای ایران برپاشد که این راهپیمایی در حقیقت ۳ پیام برای ۳ گروه داشت، نخستین پیغام آن خطاب به دشمنان اسلام و ایران داشت که رویتی براندازی نظام را در سر می پرورانند، این راهپیمایی شکوهمند نشان از عظمت و اقتدار نظام دارد که به کوری، کری و کج فهمی  ملت ایران هنوز پای آرمانهای خود با امام و شهدا ایستاده است و همه در ۱۳ آبان با حضورشان فریاد زدن که ما با مقام عظمای ولایت هستیم و نقشه شوم شما بار دیگر نقش برآب شد.


مرادی افزود: پیام دوم آن خطاب به بدخواهان داخل کشور است، آنهایی که نگاه غلط دارند و گاهی نامه می نویسند و گاهی به پشت تریبون ها می روند که بیاییم و در برابر آمریکا تسلیم شویم و با دشمن قسم خورده سر میز مذاکره بنشینیم و هرچه دشمن گفت، بگوئیم چشم.


خطیب موقت نماز جمعه پاکدشت افزود: پیام سوم این راهپیمایی شکوهمند خطاب به مسئولان، دست اندرکاران، رئیس جمهور، وزرا، وکلا و قوای ۳ گانه است. 


وی بیان کرد: باید قدر این مردم را بدانید، این مردم با همه سختی ها در صحنه حاضر شدند، آنچه امامان جمعه در نماز جمعه مکرر بیان می کنند رفع موانعی است که معیشت مردم را سخت کرده است، این مردم خوب و باغیرت علی رغم تمام سختی ها، تورم افسار گریخته برای دفاع از نظام به میدان می آیند؛ مگر می شود مدیر باشی و نتوانی برای مردم کاری بکنی، اگر از دست توی مدیر کاری برنمی آید چرا بر آن کرسی تکیه زده ی ؛ برای مردم امنیت اقتصادی بسازیم.


مرادی در قسمت پایانی خطی دوم نمازجمعه پاکدشت گفت: فردا روز جهانی علم و دانش است؛ علم نور و سلطان است، علم و بصیرت باعث رشد انسانیت و بشریت می شود، علمی که در اختیار صلح باشد باعث رشد در جامعه می شود نه علمی که به بمب اتم و فاجعه هیرو شیما و ناکازاکی و دیگر جنایت ها ختم می شود.

خطیب موقت نماز جمعه پاکدشت تصریح کرد: پنجشنبه آینده روز کتاب و کتابخوانی و روز گرامیداشت علامه طباطبایی است، سعی کنیم به کتاب و کتابخوانی اهمیت بدهیم، کتاب یار مهربان است، کتاب باغ دانشمندان می باشد، تلاش کنیم با کتابخانه ها ارتباط بیشتری بگیریم، افرادی که مطالعه بیشتری دارند به بصیرت و بینش والایی می رسند. 

پاسخی بگذارید