تاریخ : 1397/08/20 22:21
شناسه : 198750
رشد بی‌رویه مصرف بنزین و همچنین رشد بی‌رویه قاچاق این فرآورده استراتژیک نفتی پس از نوسانات ارزی و افزایش فاصله قیمت عرضه آن در داخل کشور و نرخ فروش بنزین در کشورهای همسایه، گزینه بازگشت کارت سوخت به سبد توزیع سوخت کشور و همچنین سهمیه‌بندی و چندنرخی شدن بنزین را روی میز دولت بازگرداند.

 

این موضوع طبق اذعان وزیر نفت، چند هفته‌ای است که به‌صورت جدی در مجموعه دولت در حال بررسی است.

 

به گزارش تسنیم، یافته‌های جدید خبرنگار تسنیم حاکی از این است که با وجود ادامه بررسی و رسیدن به تلاش برای رسیدن به اجماع نظری کاربردی برای مباحث مربوط به نحوه مدیریت بهینه‌تر توزیع بنزین در کشور، بحث سهمیه‌بندی و چندنرخی شدن این فرآورده نفتی تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده و به‌صورت همزمان در مجموعه دولت 7 سناریو برای بنزین و مدیریت بهینه این سوخت در حال بررسی است.

 

یک مقام آگاه در مجموعه دولت به خبرنگار تسنیم گفت: هر تصمیمی که برای بنزین اتخاذ شود، پیش از اجرا با مردم در میان گذاشته خواهد شد و این‌گونه نخواهد بود که یک‌باره مردم با وضعی پیش‌بینی‌نشده مواجه شوند.

 

وی افزود: تعویق‌ها و طولانی شدن بررسی‌ها در مورد تصمیم‌گیری برای نحوه مدیریت بهینه‌تر توزیع بنزین نیز به‌دلیل بررسی همه‌جانبه اوضاع اقتصادی است تا تصمیمی اتخاذ شود که هم مدیریت بهینه‌تر توزیع بنزین را شاهد باشیم و هم به عموم مردم هیچ فشاری وارد نشود.

پاسخی بگذارید