تاریخ : 1397/08/24 19:52
شناسه : 199863


شهردار منطقه 20 بیان کرد:احیای فضای کالبدی مقبره باغچه بان در شهرستان ری موجب حفظ هویت ملی می شود.


به گزارش خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز - فرهاد افشار در مراسم جشن صدسالگي تئاتر كودك و نوجوان در يادمان جبار باغچه بان، بیان کرد :  در تمامی انسان های فرهیخته ای که زندگیشان را وقف احسان و نیکوکاری برای جامعه می کنند، یک ویژگی مشهود و مشترک وجود دارد و آن اینست که با آسودگی خاطر چشم از جهان َفروبسته  و با توشه ی پربار رهگذر ازین جهان می شوند. 


 
افشار اظهار مرد: امثال افراد بزرگی مانند باغچه بان، آمدند تا یک تکلیف خیرخواهانه ای را در این جهان انجام دهند  و به راحتی از دنیا خداحافظی کنند. آنگاه ما مسوولین با وظایف متعدد و سنگین شاید این عامل برایمان سخت باشد.


شهردار منطقه 20 گفت: شخصیت های مطرح ما  به واسطه شان و مقامشان نیازی به مکان خاصی ندارند چون یاد آنها جاودانه در تاریخ باقی می ماند. لذا شخصی مانند بنده نسبت به جایگاه آنان احساس حقارت می کنم،  در هر صورت شاید آنان نیازی به مکان شاخصط نداشته باشند اما همه ما نیاز داریم به اینکه در جستجوی ریشه خود باشیم و هویت ملی خود را دریابیم.  زیرا یکی از رویدادهایی که در حال شکل پذیری است همین فراموشی ریشه ها در جهان امروز هست که  به عمد توسط یک اتاق فکری شکل می گیرد.


وی افزود: با تمام امکاناتی که امروز در دنیای صنعتی وجود دارد، در کشوری مانند انگلستان که به اصطلاح سرزمین آرامش معروف شدند، وزیری را به عنوان وزیر خودکشی تعریف می‌کنند و نهایتاًمشکلات روانی امروز را بوجود می آورند. پس باید ما هوشیار عمل کنیم و دقت داشته باشیم که این ریشه های ماهست که می تواند بی هویتی را رفع کند و ما را از این جنجال ها به دور نگه دارد.


افشار ادامه داد:  ما باید حس تعلق به این سرزمین را در دلمان زنده نگهداریم و بزرگانی همچون باغچه‌بان، که خود را وقف انسانها و جامعه کردند و تا لحظه آخر با عشق به تعهد خیرخواهانه خود ادامه دادند را سر لوحه کار در رسیدگی به امور کنیم تا تلنگری باشد برای مسوولین و مدیران که در این مسیر حرکت کنند.


شهردار منطقه 20 در پایان متذکر شد : سعی خواهیم داشت تا سال آینده در چنین روزی از یک فضای فیزیکی مناسب تری در این مزار برخوردار شویم چون در بعد معنوی حضور چنین فردی در این مکان خود موجب روحانیت این فضا خواهد شد و متقابلا مردم نیز بتوانند از مقام ایشان در راستای فرهنگ سازی بهره ببرند.


انتهای پیام/


پاسخی بگذارید