گروه: سایر / یادداشت
تاریخ : 1397/08/27 16:48
شناسه : 201111


هدی سادات چاوشی: مجانی نیست و مانند نایاب ترین داروها که در ایران وجود دارد و ممکن است در کشورهای دیگر نباشد اما در ایران باشد، نمی توانیم بگوییم نایاب است _ چرا که به گفته ی رییس انجمن صنایع سلولزی ایران؛ کارخانجات تولید محصولات سلولزی کشور با بالاترین توان مشغول به کار هستند مانند آن کارخانه در استان قم که توانایی تولید بیش از 30 درصد نیاز کشور به کاغذ تیشو که ماده ی اولیه ساخت محصولات سلولزی مانند پوشک و دستمال کاغذی را دارد، بنابراین توانایی تولید این محصول در حال حاضر نایاب؛ وجود دارد، که بابت خرید قطعا پول پرداخت خواهی کرد.

اما اگر فرزند نوجوان و جوان تو بدلایل مختلف قدرت کنترل نداشته باشند و یا مادربزرگ و پدربزرگ پیرت بدلیل کهولت سن مجبور به استفاده از این نایاب باشد، تو مجبور خواهی بود در به در به دنبال یک بسته از این غیرمجانی های نوبرانه باشی؛ آنهم به قیمتی چندبرابر قیمت اولیه و قبل از نوسانات دلار، البته تنها با ارائه ی کارت شناسایی.

گرچه تمام فروشگاه هایی که باید آن را به مشتری ارائه نمایند قادر به فروش نیستند و ممکن است داروخانه ی.... بدلیل احتکار این غیرمجانی ها، اجازه ی فروش نداشته باشد و تو از یک سر شهر به آن سر شهر بروی و کار و کاسبی خود را رها کنی چون تو آشنایی نداری تا این نایاب ها را برایت جور کند تا دلواپس نباشی.

با این حال اگر فروشگاهی را پیدا کردی آن هم در یک شهر دیگر، شاید  بتوانی به تعدادی محدود مثلا 4 عدد و یا حتی در شهر خودت و هر فرد 1 عدد و با منت آن را خریداری کنی هر چند شباهت تو به برادرت و یا پسرعمو و مادرت مسلم باشد و فروشنده آن را تشخیص دهد.

آن خانم که دخترش در سنین جوانی است و بیماری سندرم پروانه دارد و مجبور است حداقل روزی 3 عدد از این نایاب ها داشته باشد تا از بیماری عفونی دور باشد می گرید؛ اما یک بسته پوشینه بیشتر نمی تواند خریداری کند گرچه خیرین هم از قدرت خرید و حمایت درمانده اند.

این که یک دختر 19 ساله به مدت دو هفته در بیمارستان بخش عفونی و یا یک خانم 90 ساله آبرومند هر دو به یک درد مبتلا باشند صحبتی است که دقیقا مصداق نصیحت دارد تا شاید مسئولان به خودشان بیایند.

اول انقلاب... صف های کوپن... و این موضوع؛ مسئله ی خرید این نایابِ موجود در انبارها را بیش از پیش و بسیار حاد جلوه می دهد. بگذریم که بعضی افراد، یک برند خاص از این محصول را بهتر قبول دارند و به یکدیگر معرفی می کنند چرا که بهتر می توانی از بیمارت مراقبت کنی و مجبور نمی شوی به قالیشویی و یا بخش عفونی بیمارستان ها مراجعه کنی چرا که این یک الزام است که البته کمی غیرقابل تصور نیز می تواند باشد.

عدم قدرت خرید و عدم وجود پوشینه هایی در سایز بزرگسالان، برای اقشاری که به این محصول نیاز دارند موضوعی است که نه خیرین می توانند برایش آستینی بالا بزنند و نه خانواده ها و نه من به عنوان یک شهروند قادر هستیم کاری از پیش ببریم و تنها غصه ی مردم شهر را می توانیم ببینیم و لحافی از قصه ی پرغصه بروی صورت خود بیاوریم تا آرام آرام و مخفیافیانه تنها نگران باشیم.

پوشک بزرگسال و یا پوشینه ای که اگر مردم یاد بگیرند به اندازه خرید نمایند و خارج از عرف متعارف به بازار تولید و موجودی کشور فشار وارد نکنند به اندازه کافی محصول وجود دارد و نه فروشندگان راضی به احتکار می شوند و نه تورم بوجود می آید و این یعنی عرضه و تقاضا به صورت برابر اتفاق خواهد افتاد و تحقیر مشتری ملزم به خرید از این محصول به حداقل خواهد رسید.

انتشار یافته در شاخه سبز

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید