تاریخ : 1397/08/28 13:35
شناسه : 203635

دبیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از همراهی 200 مسجد کشوردر  طرح شنبه های کتابخوانی خبر داد.

به گزارش شاخه سبز از شهرری در جمع خبرنگاران _  حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی در مراسم بدرقه کاروان فرهنگی گفت: مساجد تنها محل عبادت نیستند بلکه کاربردهای مختلفی دارند. این اماکن مذهبی در زمینه های مختلف آموزشی، فرهنگی، اقتصادی، قضایی و بخصوص در بخش کتابخوانی در راستای ارتقا و توسعه  فرهنگ فعالیت دارند با توجه به فرمایش حضرت امام (ره) در زمان دفاع مقدس که بیان داشتند: مساجد سنگر هستند، مساجد ما نیز در همه زمینه ها تلاش خود را دارند. 

ارزانی بیان کرد:   ۱۴ هزار مسجد در سراسر  کشور به کتابخانه های قفس باز و بسته مجهز هستند که با عرضه کتاب در این مساجد توانستیم بستری برای فرصت مطالعاتی عموم مردم ایجاد کنیم. 

دبیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اظهار داشت : امسال در بیست و ششمین هفته پاسداشت کتابخوانی  ۴۰کاروان کتاب به اکثر نقاط کشور  توزیع خواهد شد.  ۵ میلیون تومان اعتبار ریالی این طرح در قالب ۲۵۰ جلد کتاب که ۶۰ درصد از آن در روزهای آتی توزیع می شوند  و ۴۰ درصد مابقی در هجدهم اسفند ماه سال جاری ارسال خواهد شد.

وی افزود: 1400 عنوان کتاب در زمینه های مختلف در قالب داستان های کوتاه  رمان وداستان های بلند کتاب های پرکاربرد حرفه ای ارائه شده که با توجه به نیازهای هر شهر آن کتابها انبار و متناسب با نیازهای فرهنگی طبقه بندی و ارسال می‌شود.

ارزانی در پایان متذکر شد : ایجاد کتابخانه در مساجد از برنامه های اولویت‌دار ما قرار دارد ولی خوانش کتاب برتری بر این موضوع خواهد داشت لذا ما با طرح های مختلف همزمان در ۲۰۰ مسجد کشور  شنبه های کتاب خوانی را بعد از نماز مغرب و عشا از هفته آتی آغاز کردیم.

پاسخی بگذارید