تاریخ : 1397/09/8 22:26
شناسه : 204667

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تنگه هرمز را تنگه راهبردی انرژی جهان دانست و گفت: اجازه نمی‌دهیم کسی در این منطقه شیطنت کند.

امیر دریادار حسین خانزادی شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار داشت: تنگه هرمز، تنگه راهبردی انرژی جهان است زیرا روزانه 17 میلیون بشکه نفت از این منطقه صادر می‌شود.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های آمریکا امنیت تنگه هرمز را به درستی و تمام وقت برقرار کرده است و اجازه نمی‌دهد در این منطقه کسی برای ایجاد کانون ناامنی، شیطنت کند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه «بسیار استوار و محکم در تنگه هرمز مستقر هستیم» گفت: تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان مناطق تحت نظر ایران و جزء امن‌ترین مناطق دریایی جهان هستند.

**اعزام 57 ناوگروه به خلیج عدن
این مقام ارشد نظامی اعلام کرد که تا امروز 57 ناوگروه ایران برای اسکورت کشتی‌های تجاری و حفاظت از خطوط مواصلاتی دریایی کشور به خلیج عدن اعزام شده‌اند.
دریادار خانزادی اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس بیش از 10 هزار کشتی تجاری ایران را اسکورت کرد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: امروز ادامه روند اسکورت کشتی‌های تجاری توسط نیروی دریایی ارتش از خلیج فارس به اقیانوس هند، خلیج عدن و آن بخشی که جامعه جهانی به عنوان منطقه پر خطر دریایی می‌شناسد، منتقل شده است.
دریادار خانزادی با بیان اینکه مقتدارانه در آب‌های آزاد حضور داریم، اعلام کرد: نیروی دریایی ارتش امروز از نیروی دریایی آب‌های سبز و کرانه‌ای به نیروی دریایی آب‌های آبی و اقیانوسی تبدیل شده است.
وی با اعلام اینکه اسکورت کشتی‌ها تا زمانی که نیاز باشد ادامه خواهد داشت، گفت: تحریم‌ها هیچ تاثیری در روند اسکورت کشتی‌های تجاری ندارند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: بیشتر کشورهای دنیا زیر پرچم ائتلاف در خلیج عدن حضور دارند اما ایران به صورت کاملا مستقل و بدون هیچ ائتلافی پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در آورده است.
دریادار خانزادی با اشاره به ساخت ناوشکن جماران در سال 88 گفت: پس از انقلاب، تجهیزات دفاعی و نظامی نیروی دریایی ارتش کاملا بومی شدند و نیروی دریایی ایران از سواحل به آب‌های آزاد رفت.
وی عنوان کرد: ناوگان جمهوری اسلامی ایران در اقیانوس هند، خلیج عدن و تنگه باب‌ المندب، دریای چین جنوبی و تنگه جبل الطارق با اقتدار حضور پیدا می‌کند تا امنیت برای ناوگان تجاری و نفتکش‌های ایرانی تامین شود.
بر اساس اعلام فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی مستقر در بندرعباس، ابتدای آبان ماه پس از پهلو گرفتن ناوگروه 56 ارتش در بندرعباس، ناوگروه 57 ارتش از چابهار اعزام و در خلیج عدن مستقر شد.
امیر دریادار دوم مجتبی محمدی در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفته است: ناوگروه 56 ارتش متشکل از ناوشکن نقدی و ناو لجستیک بوشهر است که پس از گذشت 65 روز و طی هشت هزار و 872 مایل دریایی به کشور بازگشت.

پاسخی بگذارید